Miele G4910 afwasmachine F79

Een probleem met een Miele G4910 i afwasmachine. Het begon met een watertoevoer fout F13. En na het ontmantelen beetje water op het printje van de circulatiepomp. Gevolg een ontplofte elco van 4,7uf over de LM1117 op het printje van de circulatiepomp. Daarna geen teken van leven…meer. Na vervanging van bovengenoemde componenten en het vervangen van de zekering 1,6A op de print in de deur, weer leven! :) Machine start weer op, dwz pomp weer water weg, maar na een minuut de melding van F79, de circulatiepomp met een interaction Fout.
Wat nu? Tips zijn welkom, of info over print aansluitingen, meetpunten. Want door al die door Miele toegepaste witte draden, moeilijk te volgen wat waar vandaan komt ed…

groet Antonian

info onderweg.
Mss alvast eens inkijken: https://www.circuitsonline.net/forum/view/140253/last

Edit, niet vergeten dat er buiten laagspanningsvoeding en digitale signalen ook een 310VDC lijn mee gaat, dat in combi met water....pats.
De 2 rode(bruin-rood) rondjes zijn ook zekeringen.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dank voor je raad en advies, met die hoge spanning ga ik zeker voorzichtig doen. Ik ga morgen wat spanningen meten, wie weet weer een stap in de goede richting.

Vermoed dat de POF de inverter print van de motor wel naar de zevende hemel heeft gebracht...

Deze motoren gaan dikwijls stuk maar weinig aan deze printen. Mss dat een vriendelijke handelaar je een defecte pomp aan de hand wil doen. Meestal iets met de turbine of lekkage aan de dichtingen. Herstellen wordt lastig. Wie weet is de hoofdprint ook geraakt.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Geloof niet dat de hoofprint geraakt is,want toestel geeft Error, anders volledig dood..

Vandaag op de print van de circulatiepomp nog een BAV 70 vervangen, Maar helaas nog steeds F79. de pomp zelf lijkt mechanisch niet stuk of vervuild ed. klepjes werken prima, windingen zijn goed. Dus ergens iets op de print? De spanningen van de hoofdprint zijn ook oké.3,5 Volt 13 Volt en iets in de 310 volt.
Nog tips? of een printje ergens vandaan? nieuwe pomp is wel heel veel geld....Een kwetsbaar component op deze print?

Je woont in Nederland zie ik dus ik laat het onderdeel ruilen voor zij die wat dichter wonen. Wat is je regio? Ken je handelaars of herstellers? Een annonceje op marktplaats zetten of daar eens snuisteren?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Kan je een foto van de pomp plaatsen?? Wie weet heb ik nog een printje...

Hallo EricN,

Regio is Friesland, Veenwouden. En ik ken weinig tot geen handelaren oid. Maar ik kan natuurlijk eens rondvragen, en / of via Marktplaats. Zo'n lullig printje, wat dan niet werkt, als daar de fout in zit, dat houdt mij wel bezig...

Morgen plaats ik ook een foto van de pomp, moet hem voor de tigste keer weer demonteren....foto van het printje staat ook in een eerder bericht. Wordt er weinig aan deze printjes gerepareerd?Je zou zeggen moet de moeite toch lonen.

Het typeplaatje vd motor staat gewoon onderaan. Daar hoeft de motor er niet voor uit. Friesland, idd wel wat ver van België. Zoals ik reeds scheef heeft het voor mij of anderen in de sector weinig zin om zulke print te herstellen daar de voorraad afgeschreven motoren vanwege andere oorzaken groot genoeg is. Gewoon1 uit een lekkende afgeschreven halen en opgelost. Hopelijk kun je daar iemand vinden. Smd mss?...

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Dank voor je advies,ik ga op zoek. Pomp er weer uitgehaald, moet toch en plaats nog wat foto's. Wie weet heeft iemand nog een printje ipv een complete pomp