cisco 8485dvb

Goeden dag,hoop dat jullie mij verder kunnen helpen,sinds ik verhuisd ben krijg ik mijn 84845 digitaal recorder ontvanger niet meer aan de praat,heb al gezocht op internet maar maar lukt mij niet op internet, staat ook van stroom af en te gelijk de knopjes REC/-/en - CH vast houden voor harde reset maar wat ik ook doe hoe ik ook alles probeer krijg alleen maar steeds het zelfde >welkom selecteer uw taal en stel uw regio in wat ik ook doe, druk op OK .. daarna krijg ik zenders zoeken netwerk frequentie modulatie en symbool staan goed voor deze regio signaal is 80% kwaliteit is 100% .. druk ik op ok zegt die INSTALLATIE mislukt had altijd 123 en meerdere zenders opname kom ik ook niet meer in kom nergens meer in zelfs volgens CISCO had die een harde reset nodig maar ze willen niet mij daarin niet zeggen hoe,zal iemand mij hiermee kunnen helpen alsjeblieft die vrouw blijft aan mijn kop .. als tweede ontvanger voor boven en opname..we gebruiken kabel van Ziggo..had die ook al gebeld maar die zeggen neem maar duurder parket van ons dan kun je weer opnemen..

Groetjes Jan

Kijk even op Marktplaats voor een Humax IHDR 5200 C dan ben je voor een luttel bedrag weer klaar.

Op 15 november 2020 11:43:59 schreef jabado:
Kijk even op Marktplaats voor een Humax IHDR 5200 C dan ben je voor een luttel bedrag weer klaar.
Die Cisco is uit de tijd en was niet het beste toestel

Afhankelijk van je pakket bij ziggo kun je kiezen voor 4444 of 5555 netwerk

Update..dank maar door stom toeval ben ik erachter gekomen dat als je hem een tijdje op installatie mislukt laat staan zonder de antenne erin.dat terug springt naar een tijdje in het hoofd menu! duurt wel lang maar gebeurd wel,nu heb ik hem op fabrieksinstellingen terug gezet en zie nu de echte klacht pas..hij ontvangt niets meer lijkt erop dat de tuner niet meer werkt ofzo iemand een idee

Groetjes Jan

Ja het boekje van ziggo staat alles erover in klopt dat staat ook wel goed maar denk dat ik een ander probleem heb nu enof ik iets toch fout doe,want wat ik opgenomen had werkt nu ook weer snap om een andere te kopen maar vindt zo zonde om ding weg te doen,heb er veel plezier van gehad zal ook niet weten wat zoiets kost om het te laten maken..of iemand van jullie mij dar in kan helpen graag

Groetjes Jan

Nou dat is ook toevallig, ik ben vanmorgen ook aan precies zo'n zelfde ontvanger begonnon om te repareren. (Ooit gekregen en ligt al 3 jaar in de kast).

Helaas HDD overleden, een nieuwe doet het wel. Dus hier en daar preventief wat elco's vervangen want de voeding deed wel wat raar met een andere disk er in (hik verschijnselen, is nu weg).

Het probleem van die recorders is dat de SAW filters in het tuner blikje redelijk snel stuk gaan.
Zie deze post: https://www.circuitsonline.net/forum/view/124584 Met een beetje mazzel heeft ons forum lid "smd" er nog een paar.
(Mijn andere HDD recorder heb ik nog steeds in gebruik sind ik daar 2 nieuwe filters in gezet heb)

Bij deze tuner/recorder die ik hier heb zijn ze gelukkig nog goed.
Dus nog ergens voor nog (of heeeeel weinig) een HDD van 320G oid scoren.

Bij mij moest ik de recorder instellen op: 5555, 474000, QAM-64, 6875 (Regio Noord brabant).
Toen ik deze uit de kast pakte stond de frequentie verkeerd en had ik ook niks/nada signaal.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Heel hatelijk dank voor de info hier heb ik wat aan,heb vanmidag gebeld naar een kennis die een zelfde heeft staan, maar dan van UPC en die werkte nog goed,alleen geen smartkaart meer heeft ervoor,kan hem ophalen voor onderdelen omdat die wel ontvangst heeft en het zelfde eruit ziet neem ik aan dat daar nog goede filters in zit,hij had mij ook gezegt om er een kleine blower in te zetten als die weer gaat werken zodat die niet meer te warm kon worden,nu maar hopen dat ik de filters er goed kan uithalen..nogmaals dank u allen voor de tip

Groetjes Jan

Als die cisco van je kennis het nog wel doet zou ik die gebruiken. Desnoods zet je de harddisk om als je nog iets van je oude terug wilt zien (geen idee of de data encrypted is anders gaat het misschien niet).

De SAW filters zijn er erg moeilijk uit te solderen omdat de print een multilayer is. Als je ze zou willen wisselen is de kans heel groot dat je ze kapot stookt met de soldeerbout. Ze kunnen relatief weinig hebben.

Inderdaad een fannetje ga ik er ook in bouwen, ik heb in een rommelbak nog een CPU fannetje gevonden wat ik met een paar m2.5 boutjes in de kap maak (zonder gaten te boren). Dan kan ik een optimale plaats zoeken.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Beste Henri,de sisco die ik gekregen heb schijnt toch anders te zijn, hij werkt wel maar niet zonder kaartje want dan blijft die aan geven dat er een smard kaart in moet,heb die zo juist opgehaald bij die kennis is nog een oud UPC kaartje als die erin zit zoekt die alle zenders en inderdaad radio/en alle tv zenders maar kijken kun je niet het kaartje is niet geactiveerd en ziggo laat ook niet meer toe om hem te activeren schijnt dus wel verschil in te zitten in SISCO en UPC software,in de Upc zit ook de filters X69.... en de SISCO die stuk is HD1132

Groetjes Jan

bprosman

Golden Member

maar kijken kun je niet het kaartje is niet geactiveerd en ziggo laat ook niet meer toe om hem te activeren

Jawel hoor, de administratieve eigenaar van het kaartje kan die via "MijnZiggo" zelf activeren. Afgelopen weekend nog een kaart geactiveerd die al minstens 5 jaar in de kast lag.
Alle kaarten die ik ooit had staan daar ook nog gewoon.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Weer ge probeert,ziggo zegt dat in mijn regio (voorst) niet meer wordt ondersteunt en helemaal niet waar het logo opstaat van upc, zijn te oud wordt er gezegt nieuw belijd,of ik moet een duurder abonnement af nemen van hun zon nieuw type box krijg je er dan bij wel via een Modem met internet en bellen..daar zit ik echt niet op te wachten

maartenbakker

Golden Member

Je kunt een losse box kopen die ze wel ondersteunen, of toch je oude repareren. Abonnement zullen ze je altijd proberen aan te smeren omdat dat iin het script staat.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 16 november 2020 11:00:49 schreef maartenbakker:
Je kunt een losse box kopen die ze wel ondersteunen, of toch je oude repareren. Abonnement zullen ze je altijd proberen aan te smeren omdat dat iin het script staat.

Maarten ik hou het bij de oude te repareren,lijkt mij beste,alleen moet ik zien of ik aan nieuwe filters nog kan komen want in die upc box zitten ze aardig vast gebakt..dus bij deze als iemand ze nog heeft graag

Groetjes Jan

Heb nog filters hoor, stuur maar een mailtje. Deze gingen vaker stuk na enige tijd..

Beste SMD weet niet of u mijn mail gekregen heb..krijg steeds foutmelding van daar bij deze graag twee filters

Gr.Jan

Hoi smd..blijf het proberen..dit is de melding steeds > xxxxxxxxxx@xxxxx.com? dit e-mailaccount dat u probeert te bereiken, bestaat niet'bericht aan xxxxxxxxxxxxxxxx.com. Gmail blijft het nog 46 uur proberen

Op 18 november 2020 12:34:37 schreef broertje jan:
Hoi smd..blijf het proberen..dit is de melding steeds > xxxxxxxxxx@xxxxx.com? dit e-mailaccount dat u probeert te bereiken, bestaat niet'bericht aan xxxxxxxxxxxxxxxx.com. Gmail blijft het nog 46 uur proberen

nog even dan stap ik op de fiets naar je toe

bprosman

Golden Member

Gmail blijft het nog 46 uur proberen

Verstuurd vanuit GMAIL ? Want SMD heeft een Yahoo account.
Zou toch het adres nog eens dubbel controleren,

[Bericht gewijzigd door bprosman op woensdag 18 november 2020 12:39:48 (18%)

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Als goed is krijgt u het adres heb het verstuurd dank u voor de moeite..zit twee filters in twee lijkt mij voldoende

Groetjes Jan

Dat is inderdaad balen dat ziggo geen losse kaarten meer verkoopt. Ik wilde die recorder die ik nog had liggen als overbrugging gebruiken tot we hier glasvezel krijgen (eind 2022). Ik was niet van plan nog veel te investeren in een nieuwe STB.
Die site van hun is wat dat betreft compleet ruk want er is niet te vinden hoe je een extra media box kunt bestellen laat staan wat het per maand kost.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Klopt Henri,als je toch op wilt nemen dan ben je bij hun verplicht internet af te nemen omdat ze zo zeiden ze dat tegen mij: niet anders op kon nemen dus via een modum een box moest hebben,nadeel daarvan is dat je drie ineen parket moet nemen,wat ik zelf belachelijk vindt en duur,mijn vrouw neemt af en toe is een zender boven op om later terug te kunnen kijken vandaar dat ik mijn sisco zo graag weer wil herstellen..kan ik zelf bepalen waneer ik zelf iets op neem of niet..hunker dan ook terug naar de tijd van de video recorder..maarja..ben denk ik te ouderwets!

bprosman

Golden Member

Op 19 november 2020 00:32:07 schreef henri62:
Dat is inderdaad balen dat ziggo geen losse kaarten meer verkoopt. Ik wilde die recorder die ik nog had liggen als overbrugging gebruiken tot we hier glasvezel krijgen (eind 2022). Ik was niet van plan nog veel te investeren in een nieuwe STB.
Die site van hun is wat dat betreft compleet ruk want er is niet te vinden hoe je een extra media box kunt bestellen laat staan wat het per maand kost.

https://www.ziggo.nl/zakelijk/televisie/extra-mediabox
Overigens gebruik ik op andere plaatsen (slaapkamer) de Ziggo Go app die ik stream naar mijn TV. Daarmee kun je ook terugkijken.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.