Philips 55pus7909 start niet op

Hallo allemaal,

Ik heb een philips 55pus7909 die in een bootloop zat (bekend probleem). Hiervan heb ik het moederbord vervangen door die uit een 7809. Dit werkte prima maar had geen ambilight. Uiteindelijk vond ik een kapotte zekering bij de connector naar het bordje met wifi/joystick/ambilight. Hier heb ik even een klemmetje op gezet om te kijken wat er zou gebeuren waarna ik de ambilight kabel weer aansloot. Ik vermoed dat ik deze in de verkeerde connector heb gedaan. Gevolg: op het kleine bordje rook, weggebrand spoortje links bovenin en de tv start niet meer op.

De 3v3s komt op het mainboard nog binnen en zou volgens mij naar dit bordje moeten gaan. Ik meette op een gegeven moment op de elco 0,6V later werd dit 0V. Ik vermoed dat er ergens op dit mainboard iets is doorgebrand. Iemand enig idee waar ik dit zoeken moet? Of is dit mainboard nu verleden tijd?

Meet eens Ohms over de Elco heen, wat meet je dan??. Anders meet eens over de bruine ctjes heen,lager dan 10 Ohm niet OK

Ik heb alle condensatoren nagemeten maar nergens sluiting. De 3v3s zakt ook niet in. Ik weet alleen niet hoe het systeem in elkaar zit. Misschien gaat er een 1V2 naar het bordje toe? Het lijkt mij wel dat er een bepaald voltage naar dat kleine bordje gaat om een power-on signaal te ontvangen en terug te sturen. De 3v3 gaat volgens mij niet direct hierheen dus hier moet nog iets tussen zitten

Mogelijk dat het de 3,3V stndby is, die zal erheen moeten gaan in ieder geval. 1,2 V is te laag

Zit niks anders op dan het mainboard nameten on te kijken waar de 3v3 heen gaat denk ik. Ik hoop niet uit de processor

Nee dat niet ergens ontbreekt de 3,3V door een missend voedingslijntje