Philips 42pfl3605h/12 voeding defect.

Bij deze Philips 42pfl3605h/12 is de ac/dc omzetter TNY277PN in de voeding bij het aanzetten van het toestel uit elkaar gespat.
Nu heb ik een nieuwe TNY277PN en heb voor dat ik die erin zet wat rond gemeten in dit circuit maar kan tot nu toe nog geen
andere schade gevonden krijgen.
Mijn vraag, als dit gebeurd blijft de schade dan alleen bij dit onderdeel of gaat er meer defect?

Alvast bedankt.

Mvg Tien.

Er durft nog wel eens een weerstandje/zekering tussen de 340V netgelijkrichting en dat IC sneuvelen. Ik kijk ook alle elco's na in de primaire van die voeding.
Echter, die ictjes worden zo donders heet in bedrijf. Gaan met bakken spontaan kapot.

moet je zd907 ook niet altijd vervangen met de ic tegelijk ?

Nieuwe tny 277 erin gezet en doet nu helemaal niets.
Dus dat wordt meten.

Mvg Tien.

ik neem aan dat je nu geen 5 volt meer krijgt van de voeding.

meet de kleine standby transformator T904 even na op de voedingsprintplaat.
vaak als het TNY ic doorslaat dan gaat deze transformator ook stuk.

er hoort een kleine weerstand te zijn tussen alle windingen van de transformator. behalve AliExpress weet ik niet waar je transformator 080TL42T916 los kunt bestellen.

mocht je wel stand-by spanning hebben dan is mogelijk een beruchte dc-dc converter op het moederbord defect. de tv doet dan alsnog helemaal niets. betreft G973-120ADJF11U (SOP-8), op positie U7106

Yep, geen spanning op de drain van de tny277, wel op pootje 1 van de trafo maar er komt niets uit op pootje 3.
En inderdaad geen 5, 12, en 24 volt.
Alie heeft een 80TL42T916"L" ipv een 80TL42T916"V".
Gaat die werken?

Mvg Tien.

[Bericht gewijzigd door Tien op maandag 23 november 2020 22:41:57 (18%)

er zou juist een 080TL42T916L op moeten zitten bij de voedingsmodule 715G3812-P02-H20-003U. In het schema is de trafo vermeld als EF20
durf niet te zeggen of er verschil zit met een 080TL42T916V. Ik denk van niet.
ik kan woensdag wel wat fotootjes maken van deze trafo.

Lijkt gewoon te kunnen iDD, toeval dat je het trafootje kan krijgen!! Meestal is dat einde oefening...

Heb hem zojuist besteld, zal wel effe duren voor ik hem heb.
Ook de dc-dc converter G973-120ADJF11U op het moederboard maar besteld mocht ie ook overleden zijn heb ik die ook alvast.

Mvg Tien.

[Bericht gewijzigd door Tien op dinsdag 24 november 2020 20:02:47 (46%)

Gelukkig! Ja, kan zeker duren via Alie.. Resultaat laat je weten??

zo zien ze er uit. 15 november bij Ali besteld, vandaag lag er een envelop in de brievenbus.

als je wilt kan ik je er eentje toesturen dan kun je deze week al aan de slag.

Hoi pinguin, ik wacht nog wel effe af.
Heb geen haast, maar toch bedankt!

Mvg Tien.

Vandaag de trafo ontvangen.
Zojuist er in gezet en toestel werkt weer!
Heb dus alleen de TNY en de trafo vervangen.
Iedereen bedankt voor de tips.

Mvg Tien.

Nee, eentje was wel genoeg hoop ik, of denk jij dat deze niet zo lang mee zal gaan?

Mvg Tien.

Als het net zo lang meegaat als de eerste, dan is de TV wel bejaard!!

Denk ik ook, productie datum is 2011.
Hou er wel van dat ik weer iets heb kunnen uitstellen voor de gigantische afvalberg.

Mvg Tien.