Diode plaatsen

Hallo, ik heb in mijn boot een schakeling gemaakt waarmee ik de keuze kan maken om: 1) Het toilet met drinkwater te spoelen of 2) het toilet met buitenwater te spoelen. Om nu te voorkomen dat bij keuze 1) de buiten water pomp gaat draaien moet ik een diode plaatsen. Wie kan mij adviseren welk type/ soort diode ik moet kopen. Het betreft een 24V systeem en en de stroom die er loopt is denk ik max. 5 Amp (bediening elektrische solenoïde klep)
In bijlage heb ik een schema'tje bijgevoegd. (Heb geen elektrotechnische achtergrond, dus weet niet of het goed getekend is)

Arco

Special Member

Als ik het goed begrijp kan de hele diode wegblijven...

Vanwaar de luchthoorn?
(moet de aankomst van een Grote Boodschap openbaar worden aangekondigd?... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Hallo Arco, tunnelvisie van een leek... Ik denk dat je gelijk hebt dit is veel eenvoudiger. Dit is de oorspronkelijke schakeling met alleen maar drinkwater spoeling en daar aan toegevoegd de Dekwaspomp optie. De luchthoorn + optie was makkelijker zonder verdere bijbedoelingen...

Arco

Special Member

Bij sommige mensen kan zo'n 'luchthoornwaarschuwing' wel handig zijn, dan kan men de gasmaskers opzetten... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

In ieder geval bedankt! Hoe pas je zo snel de tekening aan?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com