Jpm gokkast betaald niet uit Hopper krijgt geen spanning

Goedendag beste mensen.

Wie kan mij op weg helpen want ik kom er niet meer uit.

Ik heb een jpm gokkast impact 3. Alles werkt behalve de uitbetaling. Als ik de dump knop in druk hoor ik het relais klikken. De aansturing lijkt dus in orde. Ik heb op de voorplaat bij de hoppers 12v gemeten met 0 van voeding (kon geen 0 in de connector lokaliseren zo snel) en 24 volt op de connector met 0 van de connector. De Hopper motors draaien niet ik meet geen spanning op de connector van de hoppers die de motoren aan sturen. heb 3 andere hoppers geprobeerd 6 andere voorplaten. Er lijkt geen spanning op het schakelende deel van het relais te staan. Transistors op moederbord en voorplaat meten goed. voeding ook. Elcos ook. Ik mis ergens iets. Wie kan mij op weg helpen? Ik zal de voor handen zijde tekeningen posten

Wanneer ik met de metalen behuizing de metalen behuizing van het moederbord raak valt de kast uit. Dat lijkt sluiting te maken..

Ik weet niet of het bij JPM ook is, dat de achterdeurschakelaar de spanning naar de hoppers onderbreekt.

Waarom weggooien als het betaalbaar te repareren is!

Die schakelaar onderbreekt alle spanning ik ben er inmiddels achter dat zodra de Hopper aangaat de 24v weg valt er zit dus een sluiting waarschijnlijk in het moederbord of een defecte diode of transistor. Ik heb alleen geen idee welke want ik mis het schema van het bord. Betreft impact 3 moederbord

bprosman

Golden Member

Op 20 november 2020 11:46:14 schreef Larry83:
Die schakelaar onderbreekt alle spanning ik ben er inmiddels achter dat zodra de Hopper aangaat de 24v weg valt er zit dus een sluiting waarschijnlijk in het moederbord of een defecte diode of transistor. Ik heb alleen geen idee welke want ik mis het schema van het bord. Betreft impact 3 moederbord

Kan het niet zijn dat die hoppers zelf teveel stroom trekken ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik heb de hoppers al gewisseld voor andere. Ik heb een andere theorie nu.. zou het kunnen zijn dat er een Elco in de voeding niet goed is? Dat zodra de hoppers stroom trekken de 24v van de voeding uitvalt?

Die theorie bleek juist.. het is opgelost. Was een Elco in de voeding. Zodra er stroom ging lopen stopte de voeding. Ik heb wel een nieuw probleem met een andere jpm kast. Die zal ik in een ander onderwerp posten. Dank voor jullie input

Moet hier toch weer op terugkomen. De Hopper dump doet het nu. Als ik de machine een nacht uit heb gehad en ik tik hem 1 keer uit doet hij het daarna valt hij in een Hopper storing. Ik weet door het wisselen van hoppers voorprinten en moederbord inmiddels dat het probleem in het moederbord zit. Wat zou het kunnen zijn gezien hij het de eerste keer wel doet daarna niet meer?

Dag Larry

heb je dit kunnen oplossen? ik heb een sortgelijk probleem met een jpmimpact last

dus reboot continue, en de hoppers doen niks. voeding lijkt me ok.

Patrick

Hoi Patrick,

Jazeker ik heb het toen op weten te lossen. Het is echter alweer zo lang geleden dat ik heel hard zit te denken wat de oplossing ook alweer was..

En dat is het vervelende, ik weet het niet zo goed meer...

Er staat mij iets bij dat het of 1 van de transistoren was in het rijtje q89
of q97 rijtje

maar het kon ook nog een ic zijn geweest...

Ik zou je het volgende adviseren:

Sluit uit waar het probleem zit door:
- voeding te wisselen
- hoppers te wisselen
- relais plaatjes te wisselen
- moederbord te wisselen

Mocht het probleem in de voeding zitten is het een elco,
mocht het probleem op het bord zitten is de eerste vraag die ik heb of er zuurschade zit. Zo nee zou ik de spoortjes volgens vanaf de payslides slot het is monnicken werk en dan de transistoren nameten die je tegenkomt...

Voorwaarde is wel dat je goed kan solderen