One shot puls of single Puls switch

Hallo allemaal,
Ik heb een timerboard van conrad met nummer 115975. De kortste tijd die het board kan leveren zou 0,0084 seconde zijn. Nu wil ik een puls van rond de 0,2 seconde afgeven. Het probleem is dat ik fysiek niet snelgenoeg ben om de drukknop in te drukken en los te laten. Het resultaat is dat de puls dus zo lang is als de tijd dat ik de knop indruk. Heeft iemand een oplossing?
Vast bedankt.

Arco

Special Member

Je kunt proberen om R8 te vervangen door een 470k weerstand met een 4n7 condensator parallel.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Raar dat het niet werkt, de tijd begint maar te lopen als je de knop loslaat, hoe traag je dat ook doet.
De timer staat in reset zolang je op de knop drukt en C2 geladen is.
C2 verlagen of onderbreken zou sneller zijn.

Edit: ik heb te snel geantwoord en verkeerd begrepen..maar manueel bedienen voor 0.2S zal waarschijnlijk niet gaan.

@flash2b hieronder, een gemiddeld printrelais werkt tussen de 3 a 10ms dat zal dus wel goed gaan maar of dat realistisch is is een andere vraag.

LDmicro user.
flash2b

Special Member

Is dat relais wel snel genoeg voor een puls van 0,0084 seconde ?

Nee, niet snel genoeg. Staat ook in de handleiding van dat ding.

Nog een timer bouwen die die knop heel kort indrukt. ;)

Als ik je mag adviseren: een arduinokloon van een paar euro bestellen. Gratis software installeren. Programma van 5 regels zoeken op internet/hier vragen. Uploaden met USB kabel: klaar.

Eventueel moet je nog een relais erbij maken, dan kan je jouw bordje eraan knopen.

Misschien 10µF in serie met de schakelaar 470kΩ parallel erover.

[Bericht gewijzigd door K7Jz op zaterdag 21 november 2020 13:26:39 (11%)