Philips CDC 935 (5 voudige CD-carrousel)

Hallo,

Eerste post hier en misschien per direct al onder de verkeerde noemer. Excuses bij voorbaat.

Zou graag de mening van de experts eens horen over het volgende.

Hier staat een Philips CDC 935 (5 voudige CD-wisselaar) met een kapotte lintkabel. Deze is uit de begin jaren 90.

De specificatie van de lintkabel is --> Sumitomo-S AWM 2896 80C VW1.

Verdere specificatie:

Type B
Number of conductors: 18 Pins
L pins= 4 mm
L cable = 2000 mm (including pins)
L cable = 1900 mm (excluding pins)
W cable = 23,75 mm
Supporting blue tape length L: 8 mm

Nu ben ik via het internet al redelijk ver gekomen, alleen is de aangeboden kabel "20624" in plaats van "2896". Gaat dit wat/veel uitmaken? Overigens zijn adviezen waar te halen/bestellen ook welkom. Zoektocht zit momenteel in China.

(en er mag gelachen worden daar dit misschien een ABC´tje is voor iemand die serieus met elektronica bezig is :-)).

Arco

Special Member

Foto is wat duidelijker. Heb geen idee wat voor kabel hebt over gaat. (FFC, IDC,...?)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dank voor je reactie + vergeten te vermelden. Volgens mij, na te hebben bijgeleerd op het net, FFC.

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dit klopt inderdaad. Ik ben ook al op zo´n link uitgekomen.

Waar het me als leek even om gaat is of de term/standaard "AWM 20624" iets te betekenen heeft ten opzichte van het "AWM 2896" op de originele kabel.

Of zoek ik er te veel achter en zijn het "gewoon" 18 geplastificeerde geleiders/banen die het sowieso gaan doen ongeacht wat er op de kabel staat.

Dan nog een subvraag. Denk je dat die er ook zijn in 25 cm/30 cm lengte.

De verbinding is namelijk zeer nipt opgezet. De ene connector zit op een printplaat boven voeding de andere connector zit op de printprintplaat die gemonteerd is op de schuiflade die deels naar buiten komt. Lang verhaal kort. Met meer lengte wordt de montage van de nieuwe kabel een stuk makkelijker. Speler moet namelijk bijna helemaal in elkaar staan voordat je beide delen met kabel verbind, anders kom je lengte tekort. Het kan maar de kans op beschadiging wordt wel groter. Goed dat ze ze per 2 verkopen :-).

Een lintkabel gaat niet zomaar kapot.
Er zal wel een andere fout zijn, en bij het "repareren " is deze kabel gesneuveld, dus voordat je een kabel gaat bestellen kijk een rond in de kringloop of op marktplaats voor een werkend alternatief

Guus@Sint-Michielsgestel

Uw aanname is correct. Er zit (en hopelijk zat) een hik in het geluid dus had ik besloten de laser schoon te maken. Daarvoor moet de speler helaas bijna compleet uit elkaar. Dit ging als een trein maar helaas verschoof er een print waardoor de kabel is logekomen. De pogingen om deze terug netjes te monteren (ondanks goede raadgevingen die ik vond op forums) hebben helaas geresulteerd in afgebroken pinnetjes :-(. Speler mankeert in principe dus niets aan. Werkende alternatieven (in deze specifieke serie) zijn de laatste jaren flink in prijs omhoog geschoten. Momenteel 75,00 €. Gelukkig heb ik nog een kleiner broertje de CDC925 maar daar zitten minder knopjes op :-).

Ik heb twee jaar geleden mijn uitstekende Sony 5 disc wisselaar nog voor 20 Euro verkocht !!!

Guus@Sint-Michielsgestel
Arco

Special Member

Als de originele 20cm was, zou ik die weer nemen...
(het is een onafgeschermde kabel, en ik weet niet wat 10cm extra gaat doen...)

Wat er op de kabel gedrukt staat is niet zo interessant; dat kan per batch en fabrikant verschillen...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

jammer dat er geen reserve was in de lengte. anders knip je he einde eraf, ontbloot wat van het nieuwe einde en je kan het zo inpluggen. Beetje priegelwerk, maar in geval van nood voldoende .

Denk dat het teveel "off topic" wordt als ik hier uitgebreid inhoudelijk op in ga. Maar...

Voor de verkoop geldt ook dat sommige mensen (veel) teveel vragen en andere (veel) te weinig. De één denkt dat die goud in handen heeft en de ander..

Alle heren bedankt voor de adviezen.

Ik zal mijn bestelling plaatsen en wat geduld gaan uitoefenen :-).

Let goed op: FFC kabels zijn er in twee varianten van precies dezelfde pitch!

Die waar de contacten aan dezelfde kant zitten en die waar de contacten gespiegeld zijn.
Valt bijna niet op maar het werkt dan niet omdat alles gedraaid is.

Ik hoop voor je dat je de goede besteld hebt.

En je kunt ze niet modificeren door het blauwe plastic eraf te halen en om te plakken, dat is vrijwel 99,9% kansloos.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Ze zijn beide type 'B' (contacten aan tegenoverliggende zijden), dus dat zou moeten kloppen.
Ik weet niet in hoeverre type 'A' en 'B' ook door alle fabrikanten hetzelfde wordt uitgelegd. (bij potmeters zegt een 'A' of 'B' ook weinig... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Als ze het in China maar weten wat A + B is als ze ze uit het rek halen. Enfin het is nu uit mijn handen :-).

PS. Het gaat er daar waarschijnlijker professioneler aan toe dan ik denk.