Fornuis aansluiten op 2-fase kookgroep ... als dat kan tenminste...

In principe maakt het niet uit als je de nullen draait, het zijn geen aardlek automaten. 5 aderige kabel gebruiken en grijs omkleuren met blauwe tape of blauwe kous gebruiken.

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Gelukt! Nu de rest van de keuken nog. Heb uiteindelijk de platen even verwijderd en de kabelboom uitgezocht. Het blijkt dat globaal de twee ovens op aparte kabelbomen zitten (met wat randzaken erbij) dus zo heb ik ze verdeeld over de twee (gekoppelde) fornuis groepen. Dus: op 1 en 2 de fase draden, op 4 en 5 de nuldraden (met dus kloppende setjes nuldraad en fase draad) en 3 is leeg (die was al leeg). Geen bruggetjes.

Alles werkt nu naar behoren - uitgebreid de zwaarste functies op vol vermogen aan gehad een half uur lang. Dank dus voor het wijzen in de goede richting allemaal!

EricP

mét CE

Netjes uitgezocht.

Bizar dat men '3' in alle bijgeleverde schema's wel aansluit... en er intern niks op zit. Dan kan het bijna niet anders dan dat een 'gecertificeerd' bedrijf het verzonnen heeft :+ .

Succes met de rest van je keuken! (de gasleiding is vast eenvoudiger :) )

@ericP dat gebeurt dikwijls. Je moet ergens met de 5de draad blijven. Gaan beginnen uitleggen op een papiertje van 5x5 wat je in elke situatie moet doen is ook niet te doen. Het standaard blokje is er en de kabel is er.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
EricP

mét CE

Goed plan... de wereld inrichten op incapabelen...

Vroeger had je gewoon kennis. En zat er helemaal geen schema in. Oh, dat mag natuurlijk niet meer. Want dan moet je nadenken. Dat is inmiddels natuurlijk een doodzonde.

We zouden ook alle waarschuwingslabels kunnen verwijderen. Dat zou alvast veel oplossen. Hahaha

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
EricP

mét CE

De handjes vasthoud politiek is wel wat doorgeslagen idd.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

De oude losstaande fornuizen zaten ook dergelijke schema's.
Meestal zat er een grote en een kleine kookplaat; op fase 1
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, ; op fase 2
En de oven zat ; op fase 3

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?