Connector

Hallo,

Ik ben op zoek naar de volgende connector. Het lijkt een beetje op de JST connector alleen heeft deze één zijde helemaal openen en heeft het tussen de pinnen en lipje zitten. Iemand een idee wat voor connector dit is?

Alvast bedankt voor de moeite.

Als je goed kijkt (met bijv. loep) staat er dan niets op van letters of cijfers?

Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 23 november 2020 10:53:32 schreef Roland11:
Als je goed kijkt (met bijv. loep) staat er dan niets op van letters of cijfers?

Heb helaas geen loep of zoiets dergelijks, en de printplaat hang in de buitenunit van mijn warmtepomp. Kan er helaas net met de telefoon bijkomen om een foto te maken.

Op 23 november 2020 10:54:30 schreef Arco:
Wat is de pitch?

De pitch heb ik nog niet precies nagemeten, maar lijkt rond de 2,5mm te zitten. Als ik eerst de juiste connector maar eens weet kan ik dan precies de pitch nameten.

Op 23 november 2020 11:04:40 schreef Webrazor:
Als ik eerst de juiste connector maar eens weet kan ik dan precies de pitch nameten.

:) :)

Arco

Special Member

Dat noemt men een 'race condition' of 'deadlock'... ;)

[Bericht gewijzigd door Arco op maandag 23 november 2020 13:51:53 (15%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Hoe moeten we het model vinden zonder de pitch te weten?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 23 november 2020 13:57:40 schreef Arco:
Hoe moeten we het model vinden zonder de pitch te weten?

Ging er vanuit dat iemand misschien het model zou herkennen en leek mij het aantal pinnen en pitch nog niet echt relevant. Meestal heb je een bepaald model connector en deze is beschikbaar in een verschillend aantal pitch maten en verschillend aantal pinnen. Maar mocht dit nu al nodig zijn dan meet ik het graag op.

Kruimel

Golden Member

Webrazor, ga eens bij Farnell bij de connectors kijken zou ik zeggen, dan snap je snel genoeg waarom we niet zomaar een bak manuren in een zoekactie zonder voldoende informatie gaan stoppen.

Begin hier: zoeklink. Voor ons is het ook alleen maar rijen met plaatjes langs gaan. Meet anders de pitch van de connector die er op gaat.

Of Mouser of Digikey, daar kan ik soms een connector vinden die Farnell niet heeft.

Op 23 november 2020 14:09:19 schreef Kruimel:
Webrazor, ga eens bij Farnell bij de connectors kijken zou ik zeggen, dan snap je snel genoeg waarom we niet zomaar een bak manuren in een zoekactie zonder voldoende informatie gaan stoppen.

Begin hier: zoeklink. Voor ons is het ook alleen maar rijen met plaatjes langs gaan. Meet anders de pitch van de connector die er op gaat.

Ging er ook niet vanuit dat iemand uren ging zoeken, dacht misschien dat iemand het model connector herkend.

Zie net wel op de farnell website de EH serie van JST deze heeft wel de de lipjes tussen de pinnen.

Arco

Special Member

Als de pitch 2mm is zou dat kunnen. (bijna alle connectoren zijn er recht en haaks)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com