Zekeringautomaat uitwippen lukt niet

Jinny

Golden Member

Zoveel tegen de stroom in is dit niet.
Het verschil, mij kennen de meeste beroeps (wat ik zelf ook ben) hier wel.
Is het niet irl dan toch zeker van mijn postings.

Jij bent relatief nieuw en hebt al een trackrecord opgebouwd met je dynamo's, waar de meningen beroepsmatig nog altijd over verdeeld zijn. (ja, ook mijn mening)

Mijn mening wordt dientengevolge iets serieuzer benaderd dan de jouwe.
Iets met trackrecord en zo.

Komt wel goed op den duur.

GJ verwoord het mooier en sneller dan ik.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Lambiek

Special Member

Iedereen heeft hier wel een beetje een punt, een zekering dient om de kabel of bedrading af te zekeren en niet om de last te beveiligen.

Maaaar. In geval van 12 of 24VDC ben ik het toch met Jinny eens, als er bijv 4 led lampjes van 5Watt op een groepje zitten ga je daar geen 10 of 16A automaat of zekering voor zetten. Ik doe het zelfde op schepen en jachten, ik zorg ervoor dat de bedrading dik genoeg is en zeker dan iets hoger af dan de belasting.

En Wat Eric zegt, ik gebruik ook glas of steek zekeringen op jachten en op de grotere schepen ook automaten in de 12 of 24VDC.

En Wat Jinny zegt over de waardes van de automaten, die dingen zijn gewoon te koop in verschillende waardes vanaf 1A.

Dus ik kan me wel indenken wat de TS wil doen, ook al is het voor de bekabeling niet nodig als die zwaar genoeg is.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ok, deze was (bewust) wat kort door de bocht.

Blijft het feit dat de wijze van reageren van een aantal heren sterk voor verbetering vatbaar is.
De houding van een aantal is op voorhand 'jij amateur, ik professional'.
Bij veel posts zie je dit terug, ook bij de dynamo's.
Het verwijt dat info pas later kwam past minder, dan moet je als pro doorvragen.
Tenslotte ben ik amateur nietwaar?
Ik ga ze niet opnoemen maar i.p.v. vragen worden er erg veel aannames gedaan.

Samengevat: Dit soort discussies ontsporen wat mij betreft door de wijze van communiceren.
Neem een amateur aan de hand en probeer met hem/haar tot een conclusie of oplossing te komen.
Ga niet op voorhand bashen of afkraken.
Wees blij met een amateur die het onderwerp en daarmee in dit geval z'n schuit/hobby serieus neemt.

Ik zie uit naar de antwoorden op een volgende vraag.
Alvast dank daarvoor!

Jinny

Golden Member

@Jazeker, eigenlijk zou je eens het aantal topics moeten gaan tellen waar we met nul (0) informatie worden opgezadeld en onze dure kristallen bol moeten gebruiken om achter de feiten te komen.

Jij als amateur zou initieel zoveel mogelijk informatie moeten lozen in je eerste post al.
Daar worden wij pro's een stuk gelukkiger van en je antwoorden een stuk eenduidiger.

Want we zijn het in grote lijnen best wel met elkaar eens, de pro's, dat we op detail oneens kunnen zijn heeft te maken met persoonlijke smaak en of werkgebied te maken.

Gezien de eerste zin in deze reactie is het niet gek dat we wel eens knorrig op weer een wolkenloper annex steunzool reageren.
-Jij- bent degene die de informatie nodig hebt om je knutsel tot een goed einde te brengen, gedraag je daar dan ook naar en leg ons pro's in de watten..
Dan gaat het allemaal wel goed komen.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Lambiek

Special Member

Op 23 november 2020 12:47:02 schreef Jazeker:
Blijft het feit dat de wijze van reageren van een aantal heren sterk voor verbetering vatbaar is.

Dat valt reuze mee hier hoor, er zijn weinig tot geen problemen hier. :)

De houding van een aantal is op voorhand 'jij amateur, ik professional'.

Ligt dat ook niet een beetje aan je zelf en hoe je, je zelf opstelt?

Het verwijt dat info pas later kwam past minder, dan moet je als pro doorvragen.

Waarom, jij wilt iets weten, stel dan de vraag ook correct.

Ik ga ze niet opnoemen maar i.p.v. vragen worden er erg veel aannames gedaan.

Komt vaak door de vraag stelling.

Samengevat: Dit soort discussies ontsporen wat mij betreft door de wijze van communiceren.

Dat heb je nu eenmaal op een forum, de één kan het beter verwoorden dan een ander. En om op papier iets goed uit te leggen is weer anders dan als je iemand te woord staat met eventueel een stuk papier om het uit te tekenen.

Neem een amateur aan de hand en probeer met hem/haar tot een conclusie of oplossing te komen.

De oplossing is er toch gekomen. :) En ik snap best dat de discussie ontstaan is omtrent de waarde van van de automaten, want daar hebben ze gewoon gelijk in, een automaat of zekering is ervoor om de kabel te beveiligen. Maar in jou geval kan het ook, maar is in de sterkstroom niet echt gebruikelijk.

Ik zie uit naar de antwoorden op een volgende vraag.
Alvast dank daarvoor!

Wij ook. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Dank Jinny.
Ik ben de 'amateur' hetgeen kan betekenen dat het kan zijn dat niet direct alle details op tafel komen daar ik niet op voorhand altijd kan weten wat wel of niet relevant is.
Ik ben hier niet dagelijks mee bezig, het is mijn vak niet.

Het gaat me ook meer om de attitude, de wil om te helpen.
En dat ontbreekt bij een aantal.
Die gaan er vol in met een bak aan verwijten.
Dat werkt niet, dan krijg je deze discussies.
Het gaat dan ook meer over de wijze van communiceren.

Gelukkig ben ik geen amateur v.w.b. verbaal of schriftelijk communiceren.
Maar menigeen zal afhaken of zegt ja of amen.
En dat is jammer want zo'n forum voegt best een hoop toe.

Niettemin, mijn meterkast is op orde en ik hoop dat we er allemaal wat van leren.

@Lambiek: Vergeef me dat ik op al jouw verwerpingen niet ga reageren, dan zijn we zo weer een uur bezig.

Lambiek

Special Member

Op 23 november 2020 14:39:06 schreef Jazeker:
En dat is jammer want zo'n forum voegt best een hoop toe.

Het is het beste forum van heel Nederland. :)

@Lambiek: Vergeef me dat ik op al jouw verwerpingen niet ga reageren, dan zijn we zo weer een uur bezig.

Maakt niet uit. :)

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Ik kom nu toch wel in aanmerking voor 'Special of Golden member'.

Lambiek

Special Member

Op 23 november 2020 14:57:53 schreef Jazeker:
Ik kom nu toch wel in aanmerking voor 'Special of Golden member'.

Als je betaalt wel ja. >:)

https://www.circuitsonline.net/doneren

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.