Hanna Hi98127 gaat de niet aan

Het volgende probleem doet zich voor met de Hanna HI98127, welke al een behoorlijke tijd niet heeft gedaan en hij heeft droog gestaan.

Probleem 1: de Hi98127 gaat de niet aan, ondanks dat ik nieuw en op de juiste manier 4 knopbatterij A76 heb geplaatst - normaal verschijnt op het display van de meter (1-2sec) 100% batt.

Probleem 2: Wanneer ik de ph meter in het water stop en ik druk ca. 10-15 sec doet deze het soms wel/niet maar krijg ik direct ph 7.3 en de temperatuur te zien, helaas geen 100% batt.

Uitzetten lukt niet

Voordat ik een andere wil aanschaffen wil ik eerst proberen om deze PH meter aan de gang te krijgen, weggooien kan altijd nog.

Ik heb hem uit elkaar gehaald, het uit elkaar halen was relatief eenvoudig door de 4 schroeven aan de bovenkant eruit te draaien daarna kon ik het geheel naar boven trekken.

Ik had wel eerste de ph probe eruit gedraaid wat erg eenvoudig is.

Daarna heb ik de batterijen terug geplaatst en heb gemeten dat de meter wel stroom krijgt ook bij de aan/uit knop welke 6Volt aangaf. Helaas ontbreekt mij verdere elektronisch kennis.

Is er iemand onder jullie die hierna zou willen kijken uiteraard wil ik daar wel een vergoeding voor geven.