Perstang leidingen printplaat

Hallo,

Ik heb een perstang (18v) voor leidingen die het ineens begeven heeft.
De motor van het apparaat is getest en werkt naar behoren.
Het vermoeden is dat waarschijnlijk een component op de (simpele) printplaat defect is.
Weet iemand hoe ik de componenten zelf kan testen of nog beter, is er iemand die dit voor mij kan doen ;) .

Foto's printplaat en tang bijgevoegd.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Ha beo59,

Kan je de IC opdruk lezen ?

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Hi Henk,
Ik moet hem weer uit elkaar halen en zal dan een foto posten

Shiptronic

Overleden

Ik vind Q2 wel bijzonder te zitten , net of die eraf is geweest, en opnieuw gesoldeerd is?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

Maar die pootjes zitten toch aan mekaar, zowel op de print als binnen de fet. Ik doe het ook wel eens als ik geen zin heb om het te fixen. Beter goed vast dan dat je te veel soldeer weghaalt en er een pootje los komt te zitten..

Anyway. Debug: Spanning er af. De verdachten zijn: De mosfets. Ze staan in "halve H" en worden kennelijk in tegenfase aangestuurd. Als die kapot gaan worden ze vaak "kortsluiting". Dus meet van negatieve pool, naar de geschakelde pool (D'r staat "-" bij) naar de uitgang (dr' staat "RED-" bij en zit een zwarte draad aan): Piept ie is Q2 kapot, en waarschijnlijk Q1 ook. Meet van de uitgang (RED-) naar de plus. Piept ie, dan is Q1 kapot, en waarschijnlijk Q2 ook.

[Bericht gewijzigd door rew op dinsdag 24 november 2020 10:21:53 (51%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik zou eerst deze onderdelen eens doorsolderen. De soldeerverbindingen van het beugeltje lijken losgekrompen. Beugeltje is waarschijnlijk een stroom meetweerstand. Ook de pen net daaronder nazien.

[Bericht gewijzigd door buzzy op dinsdag 24 november 2020 10:25:52 (12%)

Ik heb wat close-up foto's gemaakt van de printplaat.
Kwam er achter dat onder de beschermplaat aan de onderkant nog meer schuilgaat 8)7
Denk dat ik iets van vocht waar te nemen maar weet het niet zeker

het ic herbergt idd vochtsporen, er zal wrs meer aan de hand zijn. R4 is ook verdwenen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Tidak Ada

Golden Member

Alle componenten in het rijtje van C2 t/m C1 zien er rot uit, alsmede hun soldeersels.
IC U2 heeft geen vochtschade, maar de opdruk is weg gefreesd.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Pootjes van de µC zijn ook opgevreten.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.
mel

Golden Member

Ik denk dat het einde oefening is voor deze print.. Gewoon vragen bij de leverancier naar een vervanger.(ik denk dat dit geen hobbyding meer is)

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Alleen is het geen merk, maar een import China ding.

Ik kom in NL alleen maar een trading tent tegen die dat ding heeft. Over het algemeen is dat dus dozenschuiven en ik betwijfel of zo'n PCB los te krijgen is.

Maar gezien de prijs van die dingen is het iig de moeite waard om wat mailtjes/belletjes aan te wagen

Bedankt allemaal voor het meedenken. _/-\o_
Ik heb de contact opgenomen met de fabrikant in China en hoop dat zij een vervangende printplaat willen leveren anders is het einde oefening wat ik jammer zou vinden aangezien het mechanische gedeelte gewoon werkt.