Piepend deurruber wasmachine

De machine zit weer in elkaar en werkt weer. Ik hoop dat het blijft werken. Ik heb wat kranenvet op de loopbus gesmeerd. We zullen zien hoelang het goed gaat. De manchet piept overigens nog steeds enigszins. Al met al een behoorlijke klus die ik niemand kan aanraden tenzij je echt handig bent en de tijd hebt. In ieder geval weet ik de volgende keer hoe hij uit elkaar gaat. Allemaal bedant voor de nuttige tips!

vreemd dat manchet nog piept . Dit zou niet mogen .
Is er voldoende afstand tussen trommel en manchet ?

Jan

Hard gewerkt zo te lezen. Wat het slepen van de rubber betreft.
1. Slaagt de trommel een beetje? Of draait hij perfect in balans?
2. Zie je echt de trommel tegen de rubber slepen vooraan?
3. Is de rubber vervormd en zou een nieuwe een oplossing zijn? Geen vraag natuurlijk maar eerder een terzijde bedenking. Om dit te beantwoorden zou ik door middel van eliminatie te werk gaan, zie andere punten.
4. Staat de trommel tov de kuip te ver naar voor? Hiervoor zou je het een en ander moeten optekenen en meten. Zo kunnen we jouw metingen vergelijken met een ander toestel dat niet sleept.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Correcte afstand trommel-buitentrommel?

https://www.klusidee.nl/Forum/topic/miele-vervanging-trommelkruis-en-l…

Zie de laatste foto in post #7 op 7 feb 2020 van de montage handleiding: 2 mm met een toleratie van -0 en +1 mm, als ik het goed zie.

[Bericht gewijzigd door Kilian op dinsdag 24 november 2020 14:18:37 (28%)

Miele trommel zit redelijk dicht er tegen aan,ong 3 a 6 mm.Is het rubber niet uitgezet/ omgekruld ? Kan je er een actuele foto van maken??