Het updown array is sowieso verspilling van geheugen: je gebruikt nu 64 bytes terwijl je maar 64 bits nodig hebt omdat je alleen 1 of 0 hebt...
Dat had ik idd gezien. Het fijntunen, opmaken, niet-gebruikte (test)variabelen, etc, verwijder ik als alles werkt.
Ik zit evenwel nog met een vreemd probleem. Nog steeds met de random:
pic basic code:
If Tmr1Cnt = 0 then
Randnum = Rand() / 512
m1 = RandNum mod 8
Delay_ms(3)
Randnum = Rand() / 512
Row = Randnum Mod 8
De timer geeft een interrupt iedere 100uS.
De waarde-combinatie m1 = 3 EN Row = 4 wordt evenwel nooit gegenereerd.
Is dit nog op een of andere manier te beredeneren?
(De deelfactor / 512 is puur op experimentele basis. Als ik die weglaat, krijg ik nog veel meer 'gemiste' combinaties).
Ik gebruik dit om de sterremhemel te 'faden' dwz één voor een moeten alle ledjes die branden uitgaan, en dan in random volgorde.
Maar hij mist er nu dus een aantal vanwege de gemiste combinatie.