Ik ben een beetje afgeknapt op die veilingssites toen ik ooit een ex politie-auto bij de Domeinen heb gekocht. Motorblok was gewoon naar de *&^%&*, dit was m.i. bekend maar werd niet vermeld. Dit is bij elke gewone verkoper een misdrijf, maar bij het aanspreken van hen hierop was ik de moeite van het beantwoorden niet waard. Later kwam ik erachter dat dezelfde auto al eerder verkocht was door de domeinen (Google Cache) voor een nog hoger bedrag maar mogelijk heeft die persoon hem wel (onder juridische dreiging?) teruggebracht. Overigens had ik er wel rekening mee gehouden, maar als 'worst case'. En dat was het inderdaad: 'worst case'. Ik heb 'm (11 jaar later) nog steeds maar het gehoopte 'koopje' is het nooit geweest.
(Overigens heeft een kennis van me een gewoon autobedrijf ooit aangesproken om de teruggedraaide km stand en hoewel hij uiteindelijk juridisch 'gewonnen' heeft, is dat geen pretje geweest. Het feit dat hij marinier is was wel handig bij alle bedreigingen die hij naar zijn hoofd geslingerd heeft gekregen, ik had me waarschijnlijk makkelijker laten intimideren).