Miele G5670 vaatwasser enorm verbruik spoelmiddel

Hallo;

We hebben een miele inbouwvaatwasser type G5670 die sinds enige maanden een enorm verbruik heeft van het spoelmiddel.
Om de 2 a 3 wasbeurten geeft deze aan dat hij leeg is en vullen we bij.
Ik heb ondertussen al de volgende zaken nagekeken:

De rubber afdichting van het afdekklepje is niet gescheurd en is in goede staat.
Ik heb de instellingen van de dosering zeer sterk verminderd tot bijna laagste stand..geen resultaat.

Ik heb het deurpaneel al ééns weggenomen om te kijken ofdat er eventueel een lek naar binnen in de deur was....kurkdroog ...geen lekken.

Ik heb het spoelbakje zelf grondig gespoeld met warm water ...ziet er perfect netjes uit zonder enige vervuiling.

Weet er iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn? Zou het eventueel kunnen dat de uitgang vanuit de besturing stuk is waardoor de klep van de glansdosering constant aangestuurd is?

Hoop dat er iemand dit verschijnsel kent.

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes...Dirk

Bij de mijne had ik dit vanaf dag 1.

Ik had uitgerekend volgens de handleiding dat voor 100 wasbeurten ik 2.5x "40 simpele tabletten", 1x spoelmiddel en zoveel zout zou moeten kopen. Dat bleek goedkoper dan 100 beurten met "alles in 1" tabletten. Dus ik dat systeem aangenomen. Totdat ik binnen een paar wasbeurten door de eerste lading zout heenwas. Als ik dat extrapoleerde was dit ineens VEEL duurder dan alles los kopen, dus dan maar het gevecht opggeven en ik koop nu dus "alles in een" tabletten.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

OM de 3 dagen zeg je? Glansspoelmiddel schuimt enorm dus als een gans bakje na 2-3 beurten er door is verwacht ik schuim tot aan de voordeur.
Als deze na 3 beurten dit aangeeft en je vult dit tot een verifieerbaar niveau, wat moet je van hoeveelheid dan bijvullen na 3 beurten? Heel veel terug of maar een scheetje?
Ik probeer maar het onderscheid te maken tss veel verbruiken of te snel aangeven.
Deze toestellen verbruiken op het AUTO programma sowieso belachelijk veel spoelmiddel maar niet om de 3 beurten maar eerder 3x het normale. Je hebt vermoedelijk al enige jaren ervaring met dit toestel dus het plotse verschil zal hier niets mee te maken hebben.

Mogelijkheden:
1. inwendig een spoelmiddel verlies (verwacht ik schuim)
2. vlotterprobleem (dan moet je telkens maar een beetje vullen)
3. AUTO progr probleem (zou je vroeger dit probleem ook al moeten gehad hebben tenzij je onlangs van programma verandert bent)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

bij een voorloper van deze machine had ik ook zo'n probleem, daar bleek de print die meet wat het spoelwater aan vervuiling doet nat was geworden en dus allerhande problemen had. die print zat onder de regeneratieunit.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Kijk eens als je hem gevuld heb, laat een paar dagen staan. Komen er strepen onder de glansspoel bakje onder op de deur (binnenzijde), dan is reservoir lek. Komt vaak voor. Tevens kan je de stand programmeren, meestal 1 of 2de stand is OK. Trek de deur eens open tijdens draaien in het begin, schuimt het veel, dan is er zeker iets mis..