Tesla transformator als middel tegen Corona

Dit topic is gesloten

Een ionisatie apparaat blijkt volgens dit filmpje het middel om hetCorona virus te doden.

https://www.youtube.com/watch?v=7JU1oaY2UMs

Technologie van meer als 100 jaar oud blijkt efficiënt?

*edit aangepast

Telefunken Sender Systeme Berlin
vergeten

Golden Member

Corona is geen bacil maar een virus en leeft niet dus kan je het ook niet doden :)
Een virus moet je beschadigen/kapot maken voordat hij onschadelijk wordt.

[Bericht gewijzigd door vergeten op donderdag 26 november 2020 21:30:17 (77%)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Arco

Special Member

Corona is geen bacil maar een virus en leeft niet

Daar verschillen de meningen nogal over, omdat er geen vaststaande definitie van 'leven' is... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ozon beschadigt organische materialen, inclusief virussen, bacteriën, schadelijke koolwaterstoffen, mensen, ah crap.

Ik heb nog geen onderzoek gezien over de concentratie die nodig is om effectief te zijn tegen corona, en wat langdurige blootstelling aan een degelijke concentratie voor schade aanbrengt aan je longen.

Overigens was dit niet het doel van een Tesla coil, en zijn er simpelere manieren om ozon te produceren, daar heb je geen 100kV+ voor nodig.

Waarom zijn Tesla coils toch zo populair als "oplossing" voor willekeurige ongerelateerde problemen die ze zeer zelden daadwerkelijk oplossen?

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op donderdag 26 november 2020 22:06:01 (68%)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

Laat ik nou net denken dat een Teslatransformator een bron van Corona(ontlading) is.

Op 26 november 2020 21:51:35 schreef Arco:
[...]
Daar verschillen de meningen nogal over, omdat er geen vaststaande definitie van 'leven' is... ;)

Die is er wel. Een organisme is levend als het zichzelf kan voeden, de restprodukten kan uitscheiden en zichzelf kan voortplanten. Een virus kan dat allemaal niet, die heeft een gastheer nodig om zichzelf te kopiëren.

Of zo'n ionisatieapparaat virussen kan vernietigen betwijfel ik. Als het echt zo is dan zou die oplossing toch allang breed bekend zijn?

Arco

Special Member

Het hangt er vanaf aan wat voor wetenschapper je het vraagt, er is geen eenduidige definitie.

Leeft een virus? Zo ja, wat zijn hun kenmerken?

Er is nog geen sluitende definitie van leven, zodat er nog niet gezegd kan worden of virussen leven. Daartoe is er meer wetenschappelijk onderzoek nodig – zowel naar virussen als naar een betere definitie van leven. HIeronder de argumenten, onder A dat een virus niet leeft én argumenten, onder B dat een virus wél leeft.

(A) Bewijzen dat een virus niet leeft:

(1a) Een levend organisme moet voldoen aan 7 criteria om te worden beschouwd als een levend organisme, namelijk: homeostase, organisatie, metabolisme, groei, aanpassingen, prikkelbaarheid (reacties op de omgeving) en voortplanting. Virussen voldoen maar aan 5 van deze criteria.[1]

(2a) Virussen zijn buiten een gastheercel inactief. Gedurende deze tijd buiten een gastheercel wordt er geen biologische activiteit waargenomen.[2]

(3a) Virussen zijn afhankelijk van de stofwisseling van de gastheercel.

(4a) Virussen hebben een levende cel nodig om zich te vermenigvuldigen en te overleven.

(5a) Virussen zijn niet-cellulair.

(6a) Virussen hebben geen stofwisseling.

(B) Bewijzen dat een virus leeft:

(1b) Een virus doet aan endocytose.

(2b) Wanneer virussen de gastheercel binnenkomen, wordt het viraal nucleïnezuur actief. Het virus is echter afhankelijk van de stofwisseling van de cel.

(3b) Vanuit een medisch standpunt worden virussen als levend gezien omdat zij pathogeen kunnen zijn en infectie en ziekte bij de mens veroorzaken.

(4b) "Veel organismen hebben andere organismen nodig om in leven te blijven, waaronder bacteriën die in cellen leven," stelt onderzoeker Arshan Nasir. Dit spreekt tegen dat virussen niet-levend zijn omdat ze een cel nodig hebben om te overleven.[3]

(5b) "Het mimivirus heeft daarentegen wel een soort van stofwisseling."

(6b) "Het virus onderscheidt zich van andere virussen door zijn grote genoom. Daarnaast codeert het virus voor bepaalde producten die niet eerder bij een ander virus zijn waargenomen gecodeerd te zijn. Zo bezit het mimivirus genen die coderen voor nucleotide en aminozuursynthese. Dit zijn genen die zelfs bepaalde intracellulaire bacteriën niet hebben.", dit is bewijs voor het leven van mimivirussen.

(7b) Virussen evolueren.

(8b) Dit bewijs steunt op het bewijs dat virussen kunnen evolueren [zie (7b)], een virus die bacteriofagen aanvalt is in staat het immuunsysteem van de bacteriofaag te deactiveren en zelf het immuunsysteem overnemen. Verdere studies moeten nog onderzoeken hoe die bacteriofaag dat kon.[4]

(9b) Dit bewijs steunt op het bewijs dat virussen kunnen evolueren [zie (7b)]. Evolueren kan twee contexten hebben. Context 1 is al besproken in (8b). De andere context is dat virussen evolueren omdat sommige (enorm snel) muteren (namelijk, de erfelijke eigenschappen van het genoom veranderen).[1]

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
benleentje

Golden Member

Op 26 november 2020 22:01:55 schreef SparkyGSX:
Ozon beschadigt organische materialen, .., er simpelere manieren om ozon te produceren,

Het YouTube stukje gaat totaal niet over ozon, er word ook letterlijk gezegd dat de ionisator geen ozon mag produceren. Het gaat dus enkel over het produceren van negatieve ionen, ofwel het uitzenden van elektronen. Waren die oude beeldbuizen toch zo slecht nog niet :). Of waren dat positieve ionen?

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Stom topic dit. Valt bij mij allemaal onder catagory nepnieuws, en nulpuntsgeneratoren en 5G verspreidende corona antennes.

Het verband tussen covid 19 en teslaspoelen ontgaat mij volkomen.

benleentje

Golden Member

Op 26 november 2020 23:50:04 schreef Ex-fietser:
Stom topic dit. ....
Het verband tussen covid 19 en teslaspoelen ontgaat mij volkomen.

Heb je wel naar de link gekeken? Maar je hebt wel gelijk dat MartinV er een zwaar beladen titel aan heeft gegeven.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Frederick E. Terman

Honourable Member

De hele Baudet-fanclub in de comments. Dan is het automatisch gelogen.
En alle losers vreten dit. Het is net Engelse drop: zoet en goedkoop. Dat je er misselijk van wordt dondert niet.
En vooral heel vaak 'roverheid' roepen, want daar wordt je zelf heilig van (althans in de ogen van je eigen soort).

Of, anders gezegd: ik twijfel aan de nauwkeurigheid van het onderzoek.
Volgens een beroemd staatsman (en wie durft aan hem te twijfelen?) werkt bleekwater drinken ook.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Virussen bestaan niet.
Germaansegeneeskunde.info

McAwesome

Golden Member

Het klopt helemaal niet dat teslaspoelen en negatieve ionengenerators virussen zouden "doden" of inactiveren. Ik ga hierbij even niet verder in op het feit of virussen nu al dan niet leven.

Toch is dit topic niet helemaal van de pot gerukt in die zin dat er wel degelijk wetenschappelijke studies zijn die aantonen dat ionisatoren infecties kunnen terugdringen.
Dit heeft te maken met het feit dat deeltjes in de lucht en aerosolen (die virussen of andere ziekmakers kunnen bevatten) elektrisch geladen worden en daarna door elektrostatische aantrekkingskracht neerslaan op oppervlakken in de ruimte zoals de muren, meubels, ... waarna ze niet meer ingeademd kunnen worden.

In hoeverre dit effectief is tegen het coronavirus zou ik niet weten omdat ik er toch van uit ga dat er enige tijd zit tussen het ioniseren van aerosolen en het effectief neerslaan ervan.

Persoonlijk denk ik dat elektrostatische luchtfiltering in combinatie met eventueel een HEPA-filter nog effectiever is.

Op 26 november 2020 22:35:52 schreef Arco:
Het hangt er vanaf aan wat voor wetenschapper je het vraagt, er is geen eenduidige definitie.

Met andere woorden, afhankelijk van je definitie leeft een virus net wel of net niet. In het dagelijks taalgebruik is het natuurlijk volstrekt duidelijk dat een "levend" virus je ziek maakt, en een "dood" virus niet.

Net als dat het volstrekt duidelijk is dat je niet aan een stopcontact moet klussen als er stroom op staat.

Op 27 november 2020 00:11:02 schreef Frederick E. Terman:
En vooral heel vaak 'roverheid' roepen, want daar wordt je zelf heilig van (althans in de ogen van je eigen soort).

"Roverheid" werkt twee kanten op. Ik durf te stellen dat ieder argument waarin deze term voorkomt gelijk de prullenbak in kan. Ruimt lekker op.

Op 27 november 2020 01:33:00 schreef McAwesome:
Persoonlijk denk ik dat elektrostatische luchtfiltering in combinatie met eventueel een HEPA-filter nog effectiever is.

Ik weet dat ik een offerte gemaakt heb voor een bedrijf dat zoiets wou maken, dus er is inderdaad belangstelling voor.

Maar ik denk dat de gemiddelde theatermaker het verschil tussen een Tesla coil en electrostatische luchtzuivering niet begrijpt.

[Bericht gewijzigd door blurp op vrijdag 27 november 2020 02:19:59 (24%)

maartenbakker

Golden Member

Op 26 november 2020 22:29:54 schreef KlaasZ:
[...]
Of zo'n ionisatieapparaat virussen kan vernietigen betwijfel ik. Als het echt zo is dan zou die oplossing toch allang breed bekend zijn?

Zelfde verhaal als UVC-lampen. Oude en beproefde methode, alleen beperkt bruikbaar.

Op 27 november 2020 00:11:02 schreef Frederick E. Terman:
Of, anders gezegd: ik twijfel aan de nauwkeurigheid van het onderzoek.
Volgens een beroemd staatsman (en wie durft aan hem te twijfelen?) werkt bleekwater drinken ook.

In het daadwerkelijke fragment zie je aan zijn lichaamstaal en hoor je aan zijn zinsbouw dat hij het niet weet en improviserend vraagt. Da's wel iets anders dan een bewering, al zullen zijn volgelingen het zo opvatten met wat pech.

Op 27 november 2020 00:21:43 schreef rwk:
Virussen bestaan niet.
Germaansegeneeskunde.info

Op een electronica/techniekforum met een redelijk hoog gemiddeld niveau, zou het niet nodig moeten zijn om de wetenschappelijke methode uit te leggen. Vrijwel alles waarover we hier schrijven, heeft daar zijn basis. Behalve dus dit soort zwets-sites. Ik heb er bij een vorige gelegenheid naar gekeken, misschien was ik marginaal positiever, maar het blijft wl gezwets.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 27 november 2020 03:57:09 (23%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Sine

Moderator

Ojee .. de ionisator is terug ...

Dat heeft men in de 80's al eens willen vermarkten, om de een of andere vreemde reden is dat toen ook niets geworden.

Het zelfde idee heb ik van dit topic overigens ... dat kan weinig positiefs brengen ....

[Bericht gewijzigd door Sine op vrijdag 27 november 2020 08:20:11 (23%)

Op 26 november 2020 21:24:15 schreef Martin V:

Technologie van meer als 100 jaar oud blijkt efficiënt?

*edit aangepast

Vuur blijkt ook te werken, dat is nog iets langer in gebruik dacht ik :+

Op 27 november 2020 08:19:30 schreef Sine:
Het zelfde idee heb ik van dit topic overigens ... dat kan weinig positiefs brengen ....

dat gevoel heb ik ook :?

chippen schijnt trouwens ook te werken, ene Bill G schijnt daar volgens sommige bronnen aardig mee bezig te zijn |:(

[Bericht gewijzigd door wielklem op vrijdag 27 november 2020 09:38:07 (11%)

RTFM, dan pas vragen...

chippen schijnt trouwens ook te werken, ene Bill G schijnt daar volgens sommige bronnen aardig mee bezig te zijn |:(

Ja die Bilderberg samenzwering los je met een coronavaccin ook niet op.
Vuur wel denk ik, vagevuur denk ik dan.

Op 27 november 2020 08:19:30 schreef Sine:
Ojee .. de ionisator is terug ...

Ze hadden blijkbaar nog een voorraadje in het magazijn staan die ze niet konden slijten. Dan is corona een uitgelezen kans. Wat een onzin.

Doe maar een slotje, en neem er zelf ook eentje :-)

reading can seriously damage your ignorance

Dan heeft een slotje op dit topic weinig zin.

maartenbakker

Golden Member

Ik had abusievelijk aan ozon gedacht, of alleen het ioniseren voldoende helpt, durf ik niet te zeggen. Zou opzich wel kunnen, maar ozon werkt vast beter.

In elk geval lijkt UVC me een meer aangewezen ontsmettingsmethode, alsnog met beperkt nut. Voor luchtzuivering denk ik eerder aan de fijnste variant van HEPA-filters. Eventueel in combinatie.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten