Variabele voeding werkt niet

Beste mensen,

Ik heb in mijn werkplaats een server voeding die ik gebruik als labvoeding voor testen en diagnose.
Deze heeft 2 uitgangen 5v 10A en 12v 20A

Deze ingebouwd in de werkbank met volt en amp meter. Dit werkt al aantal jaar prima.

Toch komt het regelmatig voor dat ik net even een andere spanning nodig heb.
Ik dacht om een step-down converter op de 12v te doen en zo een extra regelbare voeding te hebben.

Alleen aangesloten op 12v krijg ik 30v uit de converter en met de potmeter kan ik wel terug naar 12v maar niet onder.

Dit is de converter :

Dc Cc 9A 300W Step Down Buck Converter 5-40V Naar 1.2-35V power Module Dc Cc 150W Auto Power Lift Module
https://aliexpress.com/_mOIJyql

Doe ik wat verkeerd, of gewoon troep van Ali?

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 29 november 2020 12:35:09 (0%)

Niet perse troep, maar u heeft een step-up converter te pakken :)

Sine

Moderator

Ik denk dat de verkoper je per ongeluk een boostconverter gestuurd heeft.

Je module ziet er ook heel anders uit dan op de foto's

Thevel

Golden Member

Inderdaad verkeerd, hier staat dezelfde print als step-up (boost) converter

Ik had al een vermoeden......

Dus....even berichtje naar Ali

Dat is een step up converter en best een goede ook. Ik heb deze een paar jaar in de auto gebruikt. In mijn auto is alles 24 volt en door omstandigheden kon ik alleen maar een 12 volt dynamo en accu kwijt. Met de Step up converter maakte ik 24 volt voor de boordinstrumenten wissers, wassers en ventilatoren en verlichting. Starten deed ik wel op 12 volt. Ook de radio apparatuur draaide op die 24 volt. En dat heeft een paar jaar uitstekend gewerkt.

Ik zou hem niet wegdoen maar gewoon een stepdown converter bestellen. Kost niet echt veel.

Ik zou trouwens eerder gewoon direct een regelbare voeding gaan gebruiken en niet via de computervoeding->buckconverter omweg gaan.

[Bericht gewijzigd door Ex-fietser op zondag 29 november 2020 13:20:38 (11%)

Nou, een klein beetje profiteren van de fout van de chinees kan ook. Zeg dat je de verkeerde hebt gekregen en accepteer hun aanbod om toch nog iets te betalen voor het verkeerde product.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 29 november 2020 13:34:27 schreef rew:
Nou, een klein beetje profiteren van de fout van de chinees kan ook. Zeg dat je de verkeerde hebt gekregen en accepteer hun aanbod om toch nog iets te betalen voor het verkeerde product.

Voor een ding dat EUR 1,81 + EUR 0,59 verzending kost? Ja, dat op de kleintjes letten kun je ook overdrijven ;-)

Oh, de ali- link doet het bij jou wel? Ik dacht dat het zo'n 8-10 euro ding was....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Die elco's staan tegen de koelvinnen. Zullen dus wel snel versleten zijn!

Wat is het vandaag? Dag der aannames?

Waarschijnlijk wel. Bij werkt dat ding prima in elk geval.

Ik neem aan dat het morgen maandag is.

Ik heb dezelfde ervaring als hiervoor, gewoon even melden dat je de verkeerde hebt. Meestal komen ze direct met het voorstel om voor 50% het goede artikel te versturen.

Ow het gaat me niet om die paar euro.
Maar beetje opletten lijkt me wel handig.

Heb nu een kant en klare regelbare inbouw step-down converter besteld.