LG32LC51 startup problem

Ik heb een LG32LC51, met een opstartprobleem. Ik moest +/- 5 minuten aan de aan / uit-knopje van de afstandsbediening (van de tv) blijven werken voordat de tv eindelijk begint.
Nadat de tv is gestart, werkt deze perfect. Daarna geen problemen meer.
Ik heb op YouTube gezien over het bakken van het moederbord om het te laten werken.
Omdat de tv het prima doet, is de bakoplossing nu uit den boze. Omdat ik minder technisch georiënteerd ben, is die oplossing een laatste redmiddel.
Weet iemand wat mijn probleem zou kunnen zijn?
Bedankt voor het lezen. Elke oplossing is van harte welkom.
Bedankt.

Grote kans dat er meerdere condensators bol staan,

Yup,elco problemen,kwam heel vaak voor..

Bedankt voor de antwoorden. Dus het bakken van de chips is geen antwoord, denk ik.
Dus voordat je naar de reparatie shop rent, hoe kan een doe-het-zelver dit elco-probleem oplossen?
Ideeën zijn welkom.

maartenbakker

Golden Member

Bakken is NOOIT het antwoord, maar in dit geval kan het inderdaad onmogelijk helpen.

Kun je solderen en heb je een soldeerbout?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb dat een paar keer gedaan gedaan. En ja. Heb ik een soldeerbout.

Wanneer de batterijen van de afstandsbediening bijna op zijn, of slecht contact maken, dan moet je harder duwen op de knoppen (volgens mijn huisgenoten). Zo zit ik met een stapel kapotte afstandsbedieningen. Ligt het wel aan de TV?

Wanneer de afstandsbediening daarna wel goed werkt is het misschien alleen de stand-by voeding. Of een enkele slechte (aan-uit) toets/schakelaar op de afstandsbediening.

[Bericht gewijzigd door Brightnoise op zaterdag 28 november 2020 14:43:34 (27%)

maartenbakker

Golden Member

Harder duwen geldt alleen als de toetsenmat van de AB vies of versleten is.

Of het aan de AB ligt, kun je testen door het toestel met het knopje op het toestel zelf te bedienen. Ik geloof er niet in. Opwarmtijd wijst meestal naar elco's en deze wat oudere modellen staan erom bekend (zelfde elco's die Samsung in die jaren ook gebruikte en die zijn kennelijk niet zo goed).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

@ejlvb81: Nee. Ik heb geen foto van de voeding. Omdat ik heb de TV nog niet geopend gemaakt. Zoals ik al zei ben een doe-het-zelver en de tv werkt na de opstartproblemen, ik wil niet het risico lopen alles kwijt te raken.

@maartenbakker en @Brightnoise: Heb het gevoel dat de elco's het probleem zijn. Want na de start van +/- 5 minuten geeft de tv een vreemd geluid als hij verbinding probeert te maken met de Ziggo mediabox. Soms meerdere keren. Ik heb dit geluid maximaal 6 keer geteld, voordat de tv normaal gaat werken.
Mijn vraag is, is het mogelijk om het probleem elcos visueel te identificeren? Of moet ik ze testen?

maartenbakker

Golden Member

Als het aan de elco's ligt, staan er vrijwel zeker 1 of meerdere zichtbaar bol. Op de 1 of 2 dikke 400V elco's na, vervang je ze in dat geval gewoon allemaal. Gebruik Panasonic FM of FR types.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bedankt. Ik ga dat doen. Waar koop je meestal je elco's? Online? Conrad.nl? Of winkels?

maartenbakker

Golden Member

Okaphone heeft geloof ik ook Panasonic elco's.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."