Intern schema gezocht van 5-polige ledschakelaar

Beste vrienden,

Ik kocht enkele schakelaars om te verbinden met de sturingen van mijn stappenmotors.

Het betreft chinees spul van AliExpress, ik meen dat het namaak Velleman ( https://www.velleman.eu/products/view/?id=371192 )is.

Ik zoek naar de inwendige werking van deze 5 polige schakelaar mét led.

Ook Alle kabels heeft iets dergelijks in huis, maar ook geen inwendig werkingsschema. ( https://www.allekabels.be/schakelaar/7303/1064032/drukschakelaar.html )
Verontschuldig me asb voor de urls, ik vond het koppelingsteken niet meer terug.
Dank bij voorbaat voor jullie hulp.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 29 november 2020 12:32:41 (0%)

Als ik bij Ali kijk zie ik dat er bij de pinnen staat wat het is.

NO is normally open, etc. Kan je een foto posten van de achterkant van de schakelaar waar de pinnen zitten?

Maakt de uitleg wat makkelijker.

Dok

Golden Member

Wie niet horen wil moet TV kijken.

C = common of gemeenschappelijk
NO = in rust open
NC = in rust gesloten

+ = + voor de ledverlichting (12V ? afhankelijk van het type dat je hebt)
- = - voor de led.

LDmicro user.
Sine

Moderator

Op 29 november 2020 04:47:51 schreef Gaardenier:
Het betreft chinees spul van AliExpress, ik meen dat het namaak Velleman ( https://www.velleman.eu/products/view/?id=371192 )is.

Velleman verkoopt ook gewoon het Chinese spul ;) Alleen aan een velleman prijs.

Hartelijk bedankt voor jullie hulp. Nu kan ik beginnen met een algemeen schema te tekenen.
Er zijn wel nog enkele struikelstenen.
De schakelaars(2) moeten worden ingebouwd in een buisleuning (diam 40x3) van een revalidatietoestel. D.w.z. dat ik niet met een moer kan werken. Ik laat daarom in een technische school een tussenstukje frezen, met aan één kant de uitholling van de buis en aan de andere kant een 10 mm hoge cilinder met M10x1 erin. In de langsrichting heb ik twee lippen voorzien om het zaakje op de buis vast te schroeven met 2x M3 schroefjes.
Ik tracht de afbeelding mee te sturen.
Bij AliExpress verkoopt men een soort socketjes die onderaan op de schakelaar klikken. Die kunnen dan met de bedrading aangesloten worden die in de buis zit. Op die manier kan het schakelaartjes zélf gewoon met de schroefjes bevestigd worden, nadat het op voorhand in het tussenstuk in POM geschroefd werd.

Het probleem is nu, dat de socketjes niet samen met de schakelaars verkocht worden, maar afzonderlijk te bestellen. Dat zou niet erg zijn als ik het juiste type kon vinden. Dat is echte ingewikkelde chinezerij waarbij ik de bomen tussen het bos niet meer zie.

Ik ben al wat ouder (71) en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Daarom geef ik zoveel mogelijk info en plaatjes mee. Dat was ik van plan, maar dat lukt me niet, ook daarvoor graag hulp asb.
URL van de socket. Deze zouden misschien deze week aankomen.

URL van de schakelaars. Daar wacht ik ook nog op. Het is degene waar iemand van jullie een plaatje van getoond heeft. Maar helaas kloppen de plaatsen van de pinnen niet. Heb ik iets verkeerd besteld?
Kan iemand vinden hoe ik een samenpassend stel, dus schakelaar mét socket kan bestellen?
Deze spullen lijken goedkoop, maar ik moet oppassen dat ik geen hartaanval krijg van de wrevel bij deze chinezerij.

Ik vond toch de manier om een plaatje te posten.

Beste Dok,

De schakelaar die jij gevonden hebt is de goede. Het is het zgn. "High head" type.
Ik bestelde dat nadat ik het gewone platte type reeds aangekregen had. De High head is gemakkelijker bedienbaar voor personen die hun gang en evenwicht terug moeten herstellen.

Probleem is dus dat het koppelstukje/socket daar niet op past. Het zal waarschijnlijk wél passen op het platte type dat ik reeds in huis heb. Zaak is dus om aan dat juiste socketje te geraken. Om horendul te worden, want telkens moet je minimum 5 weken wachten en de documentatie op de websites van Ali zijn ook niet wat je duidelijk noemt.

Ik laat hier ook een plaatje van de schakelaar die ik dus al wél heb maar niet wil gebruiken. Die pinnen komen echter wél op de juiste plaats.

Zaak is, dat ik ook nergens de totale inbouwhoogte kan vinden, dus kan ik het te frezen stukje nog niet laten maken. Naargelang de totale hoogte moet ik de hoogte van het POM stukje ook verhogen.

Shiptronic

Overleden

zoek je dit : https://nl.aliexpress.com/item/4001023686738.html?spm=a2g0o.detail.100…

Keus uit 16-19-21-25mm

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zondag 29 november 2020 22:11:20 (11%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

[attachment=0]Ook bedankt dus,

Dat is wat ik inderdaad al enkele weken bestelde. Het enige type socket van M16 dat ik kan vinden. [attachment=0][attachment=0][attachment=0]

Als je de penplaatsing bekijkt, na in je link bij "colour" op 16mm te klikken zal je zien dat dit nooit kan passen op de schakelaar die dok toont. Wél beide met 5 draden, maar dat helpt niet.

Dát (schakelaar doc) is de juiste schakelaar en dáárvoor zoek ik de juiste socket. Indien ze al bestaat dus.

Verontschuldiging voor de meerdere kopies van plaatje. Zenuwen, en ik kan ze ook niet meer verwijderen

Die spullen komen van "Dan wide appliance shop". Probleem is dat je met dat soort "winkels" op geen enkele normale manier kan contact nemen.
Anders kon ik hen gewoon vragen welke socket op de schakelaar past.

Maar de aangeboden producten hebben ook geen productnummer, want dan zou je dat kunnen vermelden. Dat zullen ze té gemakkelijk vinden waarschijnlijk.

vergeten

Golden Member

Op 29 november 2020 23:19:57 schreef Gaardenier:
Verontschuldiging voor de meerdere kopies van plaatje. Zenuwen, en ik kan ze ook niet meer verwijderen

Ja hoor dat kan best, met de editknop je bericht openen en de dubbele uit de tekst verwijderen, op 1 na zoals:
[attachment=1]
[attachment=2]
[attachment=3] etcetera.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Pff,

Ik denk dat ik ze gevonden heb, met zoekterm "socket for 5 pin push button".
Er volgt een ganse reeks plaatjes met urls en de juiste lijkt erbij te staan.
Kost hier wél 11$ !
Bij Banhttps://www.banggood.com/Socket-Plug-for-16mm-5-Pin-Metal-Push-Button-…ggood $ 4.37.
En ongelooflijk maar waar, ook bij AliExpress, maar dan niet bij "Dan wide appliance store, maar bij "Tools improving store".
Geschatte Levertermijn: 05-02-2021

Een goede kermis is een geseling waard, zegt men.

Gelukkig doe ik dit allemaal wat als een uit de hand gelopen hobby, maar wat als je met zulke leveranciers je brood moet trachten te verdienen?

Iemand een idee van een echte Europese leverancier van zulke spullen? Of zou dat gewoon volledig verdwenen zijn?

Voor alle zekerheid zowel bij Banggood als bij Ali besteld. Wie weet komt er dit jaar nog wat aan, dan kan ik aan de slag.
Wel erg, dat je de afwerking van een project met zulke termijnen moet uitstellen vanwege "goedkoop".
Het gepuzzel zelf is het ergste nog.

Eerlijk gezegd ben ik door jullie toch geholpen, want het hield mijn been mee stijf tot ik vond wat ik zocht.

gtfr, gtfr.

Leo