Bedenk wel dat je met die oplossing beperkt bent tot traag laden. Er is namelijk geen onderhandeling over de stroom die geleverd kan worden.
Met een weerstandsdelertje kun je bv wel wat hoger gaan, maar echt snelladen wordt het niet.
De vraag is of dat slim is. Ik heb zelf bewust gekozen om overal 12V sigarettedozen te monteren met daarin een Blitzwolf SD2 ding.
Daarmee heb ik gewoon USB incl snellere laadfuncties, tot QuickCharge 3.0 momenteel.
(Ik heb de ombouw van mijn bus - een Fiat Ducat - bijna klaar: https://www.djsmiley.com )
Een upgrade is ook zo gedaan, ik heb bv ook een paar USB-C laders (Oa mijn laptop). Met USB ben je toch beperkter, zeker met het oog op de toekomst.
Overigens, zo hoog is de spanning niet, een goede omvormer zou niet zomaar moeten uitspringen. Als je nog een loodaccu gebruikt is de spanning <15V, en met een lithium accu nog wat lager.
(Ik heb zelf ook een Epever solar controller in mijn bus gezet)
Schakelmateriaal allemaal van Gira. Alleen dus geen USB dingen, die vind ik onzinnig duur geprijsd en dus niet toekomstvast.
Iig alles goed afzekeren, passend bij de gebruikte kabeldiameter en pluggen.
Een lineaire regelaar is kwa storingen wel het meest ideaal, maar ook het minst efficient: Je staat 7-8V weg te stoken om 5V over te houden..
Maar persoonlijk valt de storing van de Blitzwolf SD2 mij heel erg mee. Is me iig nog niet heel erg opgevallen.
Wel geven die dingen allemaal wat sluipverbruik, dus zorg dat je alles makkelijk kan uitschakelen als je 't langere tijd niet gebruikt (bv in een stalling). Zelf heb ik een 280Ah lithiumaccu gebouwd, dus die is niet zomaar leeg, maar als je nog een kleine loodaccu hebt kan sluipverbruik best aantikken.