Draadloze powerbank

Hallo beste forumgenoten,

Ik ben een compleet draadloze powerbank aan het maken. De batterij wordt draadloos opgeladen door een wireless reciver en laad telefoons op met een wireless transmitter. Ik wil een custom PCB laten maken maar moet daarvoor een schakeling maken. Ik wil een schakeling voor de wireless reciver, transmitter, aan/uit knop en batterij indecator. Ik heb zelf weinig ervaring met schakelingen kan iemand me hierbij helpen?

ps: Ik heb in de bijlage iets gezet waar ik aan zat te denken.

Alvast bedankt voor de hulp.

Groet Martine.

Ha Martine123,

Ik heb niet precies het schema bestudeert maar in grote lijnen zal het werken.
De overdracht is sterk afhankelijk van de antenne ( spoel ) constructie.
Welke spoel wil je gaan gebruiken ik geloof dat er types te verkrijgen zijn of wil je de spoel zelf maken er zijn verschillende mogelijkheden om de spoel te construeren qua wikkelen !
En over welke afstand en vermogen spreek je.

Groet,
Henk.

Everything should be as simple as possible, but not simpler.

Komt de frequentie van de resonantiekringen overeen met die van de pulsgenerator? Wat is de koppelingsfactor en wat is de kwaliteitsfactor van de kringen? Bij k x Q = 1 heb je een kritische koppeling. Bij een hogere koppelingsfactor heb je twee resonantiefrequenties. Maak de frequentie en de duty cycle van de pulsgenerator instelbaar. Je hebt de ontkoppel C over de voeding vergeten. Je bent niet de enige die dat doet. Hele volksstammen vergeten de ontkoppel condensator over de voeding. Edit: C5 over het hoofd gezien. Die C zit er dus wel. De 1N5819 is geen zenerdiode.

Op 28 november 2020 15:33:57 schreef wvogel57:
Komt de frequentie van de resonantiekringen overeen met die van de pulsgenerator? Wat is de koppelingsfactor en wat is de kwaliteitsfactor van de kringen? Bij k x Q = 1 heb je een kritische koppeling. Bij een hogere koppelingsfactor heb je twee resonantiefrequenties. .