cisco 8485dvb

Op 19 november 2020 10:13:27 schreef bprosman:
[...]
https://www.ziggo.nl/zakelijk/televisie/extra-mediabox
Overigens gebruik ik op andere plaatsen (slaapkamer) de Ziggo Go app die ik stream naar mijn TV. Daarmee kun je ook terugkijken.

Ik heb geen internet van ziggo dus gaat niet werken.

Dan kan ik net zo goed een CI+ module met kaart kopen/huren en de module in de la kieperen. Kost 24*1.65 euri, goedkoper voor 24 maanden * 4,13/maand.
Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

smd,hartelijk dank voor de nieuwe filters..kon er vandaag pas aan werken..de filters zitten erin niet te warm gestookt,had van een colega ic koelers voor het in solderen voor de filters zolang geleend (werkt echt goed wordt echt niet te warm) maar zoals je ziet...jammer..en of hij is software matig geblokt en of hij is echt overleden had zelfs nog een donor mod ge probeert maar noppes..of heeft iemand nog een tip voor mij ieder geval kom er niet verder mee..

Tsja, dan is waarschijnlijk de tuner defect MAAR er willen ook wel eens rotte elco's in de voedingsgedeelte zitten.. Een rimpel blokkeert ook signaalsterkte.. Heb evt nog een tuner module voor je..

Op 26 november 2020 19:15:59 schreef smd:
Tsja, dan is waarschijnlijk de tuner defect MAAR er willen ook wel eens rotte elco's in de voedingsgedeelte zitten.. Een rimpel blokkeert ook signaalsterkte.. Heb evt nog een tuner module voor je..[/quote

Zal nog even kijken met de scoop of ik nog wat zie in de voeding..maar verwacht het niet,heb zelf hier ook nog twee goede tuner modules hier..hou je op de hoogte hartelijk dank nog voor je bijdrage..

Groetjes Jan

En dan nog iets: je vult ook de correcte frequentie etc in in bij installatie?

bprosman

Golden Member

Dan kan ik net zo goed een CI+ module met kaart kopen/huren en de module in de la kieperen. Kost 24*1.65 euri, goedkoper voor 24 maanden * 4,13/maand.
Heeft iemand dat al eens geprobeerd?

Ja hier zit ook een CI+ module in de TV, dubbelop maar dan houd ik de kaart "Levend".
Werkt prima.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 27 november 2020 17:52:06 schreef smd:
En dan nog iets: je vult ook de correcte frequentie etc in in bij installatie?

Sorry voor laat reageren..ja op de vraag correcte frequentie ingevuld, ..had de scoop ook op de voeding gehangen maar geen rimpel of brom te zien..denk echt dat die overleden is..jammer bedankt voor de aandacht

Wel vreemd, komt niet zo vaak voor dat beide tuners overleden zijn...

Waarschijnlijk heeft de TS de 2-de tuner niet getest, je weet wel, die instinker: je moet eerst een opname starten voor dat debiele menu iets aangeeft anders lijkt die dood te zijn.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 30 november 2020 20:10:09 schreef henri62:
Waarschijnlijk heeft de TS de 2-de tuner niet getest, je weet wel, die instinker: je moet eerst een opname starten voor dat debiele menu iets aangeeft anders lijkt die dood te zijn.

Wist ik Henri..maar de eerste werkt voor geen meter meer..heb inmidels al via markt plaats een Humax IRHD5300C gekocht voor 15,- in verborgen menu ontvangst op none gezet update uitgezet,en een interne koeler geplaatst, een SSD 860 EVO 2.5" interne schijf 500 GB ingebouwd en alle zenders in favorieten 1 gezet en werkt nu perfect,ben nu niet meer afhankelijk van een duur abonnement voor een keer opnemen per week!

maartenbakker

Golden Member

Leg wel de elco's vast klaar. Verder prima spul.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 2 december 2020 10:13:51 schreef broertje jan:
[...]
in verborgen menu ontvangst op none gezet update uitgezet,

Verborgen menu, heb ik iets gemist? Hoe is dat verborgen menu toegankelijk ?

Om alle zenders te kunnen vinden en de elektronische programma gids (EPG) goed te laten
functioneren op uw Humax 5300c, is het van belang de juiste instellingen te gebruiken.
Elke provider gebruikt andere “operator settings” om de zenders te vinden en de EPG op een juiste
wijze weer te geven. Daarom dienen deze instellingen eerst veranderd te worden. Volg onderstaand
stappenplan om uw Humax naar een andere operator te veranderen:
Stap 1
Druk op de menu-knop van de afstandsbediening van uw Humax en ga naar het menu “instellingen”
Stap 2
Kies in dit menu de optie “Systeem” en daarna “Status”
Stap 3
Toets vervolgens aaneengesloten de volgende kleurcombinatie op uw afstandsbediening van de
Humax: rood, groen, geel, blauw, groen, geel, blauw
Stap 4
U komt nu in een verborgen menu. Hier zet u de “dynamic update” op OFF en stelt u de “operator
setting” in op NONE
Nu kunt u via de gebruikelijke manier (klik hier) de digitale zenderkanalen op uw Humax opzoeken.
Zodra alle zenders zijn gevonden (basiszenders Solcon) en u door de kanalen heen zapt, kan het even
duren (in sommige gevallen wel 5 tot 10 minuten) voordat de EPG volledig is gevuld.

Groetjes Jan

..

[Bericht gewijzigd door broertje jan op woensdag 2 december 2020 16:09:22 (100%)

Ik zie dat zo'n Humax geen smartcard bevat (of zit die achter een klepje of zo?)! Hoe zit het dan met je ABO?
Volgens mij kun je dan alleen maar de 3 NL netten ontvangen.

Wat die disk betreft, is daar intern een aansluiting voor? Op de meeste plaatsen staat dat er een externe schijf aan moet.

[Bericht gewijzigd door henri62 op woensdag 2 december 2020 19:19:52 (27%)

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 2 december 2020 19:14:40 schreef henri62:
Ik zie dat zo'n Humax geen smartcard bevat (of zit die achter een klepje of zo?)! Hoe zit het dan met je ABO?
Volgens mij kun je dan alleen maar de 3 NL netten ontvangen.

Wat die disk betreft, is daar intern een aansluiting voor? Op de meeste plaatsen staat dat er een externe schijf aan moet.

Ja de Smartcard slot zit achter het klepje,met behulp van een externe harde schijf kun je opnemen in mijn geval heb ik de ssd in gebouwd, net 1,2,3 zijn dan wel in 1080i te zien en alle RTL en sbs 6 in 720,mede de rest van de zenders,het ging mij alleen erom dat mijn vrouw de bold en meer van dat soort kon op nemen,

Op 2 december 2020 19:14:40 schreef henri62:
Ik zie dat zo'n Humax geen smartcard bevat (of zit die achter een klepje of zo?)! Hoe zit het dan met je ABO?
Volgens mij kun je dan alleen maar de 3 NL netten ontvangen.

De mijne (uit m'n hoofd een 5300, maar ik weet het niet precies) heeft geen smart-card. Heeft ook geen zin daar m'n ouders toch niet voor een pakket betalen. In dat geval krijg je het wettelijke basispakket. De 3 publieken in FHD en de rest in SD. Maar dat boeit me toch niet.

Ik zal niet snel aan zo'n provider-kastje beginnen waar ik bijna geen controle over heb...

http://www.m-voorloop.nl --- Ik? Welnee! Ik zit nog lang niet achter de germaniums.