moederbord samsung tv ue49mu6120 in een ue40mu6120 plaatsen

Hallo,

is het mogelijk om een moederbord uit een ue40mu6120 te vervangen voor een moederbord van een ue49mu6120?

Ik heb het geprobeerd maar krijg hele vage horizontale strepen bij snel wisselend beeld

maartenbakker

Golden Member

Soms kun je in het servicemenu het paneeltype instellen.

Hoewel het niet altijd simpel op te zoeken is, is bij het verwisselen van borden het volledige typenummer plus uitvoeringsnummer van het toestel van belang, en het BN-nummer op de sticker van de borden. Anders is er sowieso al niets over te zeggen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hoe kom ik bij dit model in het service menu?

RAAF12

Golden Member

Vanuit standby: Info-Settings-Mute-Power na elkaar indrukken. Dat werkt alleen met de IR ab. Rechts dat nieuwe ding met microfoon en zonder IR zender!

Ja ik heb het inmiddels opgezocht

Bij een ue49mu6120 moederbord is het

Mute +119 + enter dan kom je in het hospatible menu en daarna nog 1234 erachter aan kom je in het echte service menu.

Ga morgen proberen het panel type aan te passen moet eerst de tv weer open schroeven om type van panel te achterhalen

RAAF12

Golden Member

Moet je niet eindigen met de power toets op de AB? Anders start die niet op.
Volgens mij staat het type scherm wat gebruikt is ook in het servicemenu.

Dit is mijn KS8000

Ik heb een paar 40 inch panels geselecteerd maar er veranderd niks tot nu toe .

Moet de tv na wijzing van paneel een factory reset ondergaan of hoeft dat niet?

bij deze tv is het zo dat deze op stand-by moet staan om het service menu op te roepen: Mute +119 + enter dan kom je in het hospatible menu en daarna nog 1234 erachter aan kom je in het echte service menu.

Dit soort strepen zie ik horizontale strepen

Ik heb een officieel moederbord voor een 40mu6120 gekocht en deze getest. Ik krijg precies dezelfde horizontale lijnen, is dit een gewoon een slecht paneel of slechte ribbon kabels?

Ik heb een officieel moederbord voor een 40mu6120 gekocht en deze getest. Ik krijg precies dezelfde horizontale lijnen, is dit een gewoon een slecht paneel of slechte ribbon kabels?

De horizontale lijnen zijn onderaan het panel niet, hoe verder naar boven hoe helderder ze worden tot boven aan waar je ze goed kunt zien.

Heeft iemand een idee om misschien via het service menu de lijnen onzichtbaar te maken

Zijn de BN94 nummers gelijk op het oude en vervangende mainboard?
Zo niet dan zit daar de oorzaak welke je niet zomaar met software kunt oplossen.

Ja de BN nummers zijn bij beide moederborden hetzelfde.
Onderin het paneel zijn die lijnen niet te zien hoe hoger hoe beter je ze kunt zien hetzijn zwarte horizontale lijnen

Dan lijkt het erop dat het beeldscherm een probleem heeft...

Is dat dan gewoon een slecht paneel ?

Kunnen dat soort lijnen ook veroorzaakt worden door slechte ribbon kabels?

Dat kun je alleen maar uitsluiten door de kabels te vervangen maar de kans is zeer klein.

Het komt er dus op neer dat een ue49mu6120 moederbord wel goed werkt in een ue40mu6120 tv.