NTC opgave

Hoi,

Momenteel ben ik bezig met een NTC opgave, alleen bij deze opgaven is het maar invullen in het rekenmachine. maar toch heb ik het fout. Wat doe ik fout?

Frederick E. Terman

Honourable Member

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
Frederick E. Terman

Honourable Member

Meestal kan ik aardig raden wat mensen fout doen, maar bij jou ben ik het spoor echt bijster. :)

Kijk, het is duidelijk dat je zelf geen idee hebt wat die formule doet, want je hebt geen les gehad. Maar als je hem nauwkeurig invult, precies zoals in je foto maar dan met de juiste temperatuur, dan moet toch het goede antwoord eruit komen.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Heeft de rekenmachine ook een teken voor vermenigvuldigen?

De ene temperatuur is in kelvin de andere in celsius. Dat kan je niet door elkaar gebruiken.

fzwart

Golden Member

Tip: eenheden moeten hetzelfde zijn. Tmeet is in Celcius, T0 in Kelvin. Dus die moet je gelijk maken.

Al is een spreekwoord nog zo raar, als het rijmt dan is 't waar

Het in de opgave gegeven antwoord kan zowiezo niet goed zijn.
T meet >T0 dan moet de weerstand van een NTC lager zijn.
Ik kom uit op 0.0342 ohm

top bedankt iedereen!

Ik was vergeten de Celcius om te zetten naar Kelvin. Zo doende ben ik op de goeie uitkomst gekomen!! :) Ik snap dat het niet helemaal de bedoeling om gewoon de formules in te vullen, maar ik moet alle opgaven Maandag afhebben en naast dit heb ik ook andere vakken waardoor ik niet de tijd heb om dit allemaal in een week te kunnen leren

Anoniem

Beste Jan, je kunt nu eenmaal de leerstof van een half jaar niet leren
en begrijpen op het moment dat je de examenvragen al hebt.
Gezien dit al de vierde opdracht is die je hier voorlegt, lijk je geen enkele zelf te kunnen oplossen.

Snap je dan niet dat er iets grondig mis is met je attitude?

Had je tijdens het afgelopen half jaar maar wat initiatief moeten nemen.

Mogelijk zijn het deels omstandigheden buiten je wil, maar je moet jezelf niks wijsmaken.

Ik zie een teken aan de wand, zoals in het bijbelverhaal: "Geteld, gewogen en te licht bevonden ".

Op 3 december 2020 14:06:08 schreef Frederick E. Terman:
Meestal kan ik aardig raden wat mensen fout doen, maar bij jou ben ik het spoor echt bijster. :)

Maar dan nog presenteert Jan bewijs van dat ie niet eens de getallen uit z'n rekenmachine correct kan invullen op de website met de opdrachten.

Het lijkt er op dat Jan de "cursus" wil afronden door een voor een op de juiste antwoorden te komen zodat ie van de software daar doorkan, zonder dat ie er wat van leert.

Edit: Oh... Ik had even een telefoongesprek (van zeker een halfuur) tussendoor en mijn theorie is ondertussen bevestigd.

[Bericht gewijzigd door rew op donderdag 3 december 2020 15:07:20 (11%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
High met Henk

Special Member

@rew: dat is de reden dat ik gestopt ben met lesgeven: men wil een papiertje wel hebben, maar bijbehorende kennis en interesse om die op te doen is minimaal tegenwoordig.... Ik trok het niet meer.

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
EricP

mét CE

Ik snap dat het niet helemaal de bedoeling om gewoon de formules in te vullen

Zeg maar rustig... helemaal niet de bedoeling. Ik ken geen enkele formule, maar begrijp dit soort dingen. De formule verzin ik dan ter plekke wel en denk dan... Goh, dat ziet er bekend uit!

maar ik moet alle opgaven Maandag afhebben en naast dit heb ik ook andere vakken waardoor ik niet de tijd heb om dit allemaal in een week te kunnen leren

Spoed komt meestal door voorafgaande traagheid... (en in die uitzonderingen door overmacht).

Stel dat je hier nou doorheen komt... Dan heb je een 'voldoende' en per saldo kun je... niks... (in deze context). Tsja...

Op 3 december 2020 16:16:10 schreef EricP:
[...]Zeg maar rustig... helemaal niet de bedoeling. Ik ken geen enkele formule, maar begrijp dit soort dingen. De formule verzin ik dan ter plekke wel en denk dan... Goh, dat ziet er bekend uit![...]Spoed komt meestal door voorafgaande traagheid... (en in die uitzonderingen door overmacht).

Stel dat je hier nou doorheen komt... Dan heb je een 'voldoende' en per saldo kun je... niks... (in deze context). Tsja...

Bedankt voor je mening wil gewoon graag me huiswerk afkrijgen

[Bericht gewijzigd door jandemolen op donderdag 3 december 2020 16:43:44 (13%)

Ik volg een design opleiding en ga dit dus allemaal niet gebruiken, ik doe me best om sommige dingen te leren van mechatronica. Ik heb ook nog andere vakken waar ik genoeg voor moet doen waarin ik wel moet afstuderen. dit zijn opdrachten die ik moet afronden.

High met Henk

Special Member

Je volgt een design opleiding,

Neem aan iets technisch dus. Dus wil je ook meten. Meestal temperatuur. Verdomd handig als je weet hoe een NTC of een TC werkt en warmteoverdracht werkt.

Zo hadden wij ook mensen in de elektro opleiding gehad die een gat boren niet nodig vonden in de opleiding (elektro mensen weten dat ca 50% van hun werk mechanisch is)

Als summum zoontje en ouders in een WTB opleiding die meende dat wiskunde daar ook totaal niet relevant was...

Laat ik het zo zeggen: ik heb geen spijt van alle info die ik mijn opleidingen gehad heb en gebruik veel op regelmatige basis..
Ik heb wel spijt van de stukken die ik op eigen kracht gehaald heb, maar nooit 100% begrepen heb (La place transformaties, differentiaal vergelijkingen en integreren, hoewel ik die laatste later nog goed gemaakt heb)

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???

Op 3 december 2020 17:07:23 schreef jandemolen:
Ik volg een design opleiding en ga dit dus allemaal niet gebruiken,

alvast een eerlijk antwoord (al dikwijls gehoord, ook voor talen bvb) maar oo.. zo fout.. waarom?

90% van de studenten denkt zo en bakt er dus op de "randkennis" niks van. Jaren later blijkt altijd dat wie nog wat meer weet van die "onnodige ballast" kennis duidelijk in het voordeel is (in het land der blinden is eenoog koning), want die 90% rest is het helemaal vergeten...

Frederick E. Terman

Honourable Member

Op 3 december 2020 17:20:20 schreef High met Henk:
[...] La place transformaties

Dat is als V&D een restaurantketen verkoopt? :)

Maar inderdaad, zonder enige les gevolgd te hebben kun je gewoon de vragen niet begrijpen, laat staan maken.

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 3 december 2020 18:00:55 schreef Frederick E. Terman:
[...]Dat is als V&D een restaurantketen verkoopt? :)

O, jij noemt dat een restaurant :X ;)

Frederick E. Terman

Honourable Member

Dat heet in de taal het 'donorprincipe': je gebruikt de naam die de eigenaar of bedenker eraan geeft. ;) :)

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org

Op 3 december 2020 16:42:40 schreef jandemolen:
[...]

Bedankt voor je mening wil gewoon graag me huiswerk afkrijgen

Ook de Nederlandse taal ben je kennelijk niet machtig.
Ik kan me natuurlijk vergissen!

"Bedankt voor je mening, ik wil gewoon graag mijn huiswerk afkrijgen."

Of is dat ook een gebrek aan interesse?

Op 3 december 2020 18:00:40 schreef kris van damme:
[...]

alvast een eerlijk antwoord (al dikwijls gehoord, ook voor talen bvb) maar oo.. zo fout.. waarom?

90% van de studenten denkt zo en bakt er dus op de "randkennis" niks van. Jaren later blijkt altijd dat wie nog wat meer weet van die "onnodige ballast" kennis duidelijk in het voordeel is (in het land der blinden is eenoog koning), want die 90% rest is het helemaal vergeten...

Dat is het gevaar van een kunstje leren. Iemand die gezien heeft hoe je aardappelen moet bakken is nog geen kok!

Op 3 december 2020 18:06:00 schreef buzzy:
[...]
Ook de Nederlandse taal ben je kennelijk niet machtig.
Ik kan me natuurlijk vergissen!

"Bedankt voor je mening, ik wil gewoon graag mijn huiswerk afkrijgen."

Of is dat ook een gebrek aan interesse?

Als je iemand niet wilt helpen, hoef je hem niet af te kraken.
Je moeder zou trots op je zijn, beetje azijn zeiken op een student. Maar goed reflecteert op hoe je leven is. Ik ben blij dat hier wel mensen zijn die WEL iemand willen helpen die hulp nodig heeft ongeacht de reden.

Op 3 december 2020 18:05:59 schreef Frederick E. Terman:
Dat heet in de taal het 'donorprincipe': je gebruikt de naam die de eigenaar of bedenker eraan geeft. ;) :)

Ja donorprincipe kende ik niet, dus even toegepast op de bewuste autowegketen..
laplace = de plaats (je link verteld me dat ik ook de taal moet respecteren) is juist. het is een plaats waar je even kan stoppen. (grijnz)

High met Henk

Special Member

@jan: neem dit advies ter harte van een oude rot, met docent en praktijk ervaring:

Een achterstand nu oplopen in je vakgebied haal je bijna nooit meer volledig in.

Zelfs in deze tijd krijg ik meer vragen dan ooit om mensen te helpen met mijn opgedane kennis.

Morgen een auto nakijken, een maritieme automatisering begeleiden, een paard trainen en software reviewen.
Allemaal dingen waar ik les in heb gehad.

Paardrijden ben ik 24 jaar geleden mee gestopt.. wel geleerd, nu toch weer handig

Software had ik in opleiding hekel aan... Toch handig dat ik niet versloft heb.

Mijn opleiding is in electronica, geen maritieme automatisering. Maar kreeg plc's en aandrijftechniek en energietechniek wel mee. Verdomd handig nu

Okee voertuig techniek heb ik mezelf aangeleerd, net als lassen, draaien en frezen...

Elke oud leerling die ik nu spreek heeft het altijd alleen over leuke dingen en dingen waarvan ze nu spijt hebben dat ze er toen te weinig aan deden!!

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???