Kipor generator

Hallo,
Een vriendin van mij heeft een kipor generator waarvan 230v niet werkt!
12v werkt wel.
Is er iemand (liefst een beetje in de buurt van Balen België) welke deze zou kunnen repareren?
Uiteraard tegen betaling.
Tis natuurlijk wel de vraag of reparatie zin heeft.

Ik heb er zelf totaal geen verstand van!

99% zeker dat de elektronica ingegoten is en je er dus niets mee kunt, dat is dan einde verhaal, nieuwe print module plaatsen of een andere kopen.

Dat zou jammer zijn! Is best een duur ding geweest!
Is dat nog te krijgen? En betaalbaar?

Hier twee voorbeelden van Aliexpress, KIPOR komt uit een Chinese fabriek. Uiteraard zul je zelf je exacte module moeten zoeken nadat vast gesteld is dat deze idd defect is. Op de foto's zie je ook duidelijk dat deze modules volledig ingegoten zijn wat herstel onmogelijk maakt.

https://www.aliexpress.com/item/33023054446.html

https://www.aliexpress.com/item/4001035115854.html

Nederlandse webshop die deze modules verkoopt:

https://www.powerfulproducts.nl/a-40217456/kipor-ig2000-onderdelen/inv…

[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op dinsdag 1 december 2020 10:41:47 (18%)

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Zit er geen schakelaar of zekering in het 230volt circuit die uitstaat of stuk is?

De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?

Zit er geen schakelaar of zekering in het 230volt circuit die uitstaat of stuk is?

Nee, alleen in de 12V zit een automatische zekering. De inverter gaat bij overbelasting uit en het overload lampje gaat branden.

Mijn ervaring bij de goedkopere chinese modellen is dat de generator zelf met zijn aluminium wikkeldraad kapot gaat, bij de duurdere modellen met inverter, is het de inverter die het loodje legt.