gevraagd kef b200 SP1039

Hoi allemaal.
Bij een domme actie is net de conus van de woofer van mijn kef104 kapot gegaan.

Heeft iemand er toevallig eentje of een paar liggen? Ik koop het graag over. Het gaat om een kef b200 sp1039.

Zie bijgevoegde foto.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
pa3gws

Golden Member

Geef even de maten door ik heb twee woofers in de kelder liggen komen allebei uit een sub.
Als er een passende bij zit mag je hem zo hebben. :-)

Ik ben gestopt met roken nu mijn schakelingen nog.

Als ik op de KEF 104 google dan lijkt dit meer op de middentoner. Ik heb nog een set uit een C80 liggen en die lijken hetzelfde te zijn.

@John: Heel erg bedankt voor je aanbod. Of het een woofer of middentoner is is altijd een beetje vaag. Dat grote ding is passief, daar zitten geen magneet en spoel in en die werkt nog goed bij mij. Het is de B200 die ik gesloopt heb.

Weet je zeker dat het dezelfde zijn? Volgens internet zit in de C80 een B160 driver (die is rond), geen B200 (die een soort vierhoekig). Ik heb de B200 (sp1039) nodig.
Als je toch B200's hebt, dan neem ik ze heel graag over!

@pa3gws: Het ging fout bij een actie om het wisselfilter te upgraden naar de versie van de kef104AB. Het liefst heb ik wel precies dezelfde driver, anders is het audiofiele karakter er ook wel een beetje vanaf. Dan plak ik het gat liever dicht met een stukkie stijf plastic.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
RAAF12

Golden Member

Er staan er een aantal te koop. Deze firma adverteert met units die in excellente staat zijn. http://www.retrotechaudio.co.uk/kef-b200---sp1039.html

@Raaf: Dat is een goede, ik had al wel wat andere advertenties gezien, maar deze is nog best goedkoop ook. Hopelijk verzenden ze naar NL.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
vergeten

Golden Member

Moet je ze wel laten komen voor de brexit anders zouden ze wel eens heel lang onderweg kunnen zijn en duurder worden.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.

Doet die originele woofer het nog? Want dat ziet er nog wel herstelbaar uit eigenlijk. Ik heb werkende speakers die volledig ingetrapt waren.

Dat zijn andere volgens mij, het SP nummer moet wel overeen komen. Ik vind op SP1039 maar één resultaat en dat zijn die zelfbouwdingen, en toch ziet die speaker er anders uit dan degene uit dit topic.

Op 4 december 2020 22:04:01 schreef (Z)weetvoetje:

Weet je zeker dat het dezelfde zijn? Volgens internet zit in de C80 een B160 driver (die is rond), geen B200 (die een soort vierhoekig). Ik heb de B200 (sp1039) nodig.

De speakers die ik heb zijn inderdaad rond met een diameter van 160mm (exclusief de montagerand). Als type staat er TS1203 op.
Zijn dus helaas niet de types die jij zoekt.

Op 4 december 2020 23:42:09 schreef maus0611:
Doet die originele woofer het nog? Want dat ziet er nog wel herstelbaar uit eigenlijk. Ik heb werkende speakers die volledig ingetrapt waren.

Ja, ik zou er gewoon een stuk plastic overheen kunne plakken. Dan is het weer luchtdicht. Maar dat is natuurlijk een stuk minder stijf of een stuk zwaarder dan het originele materiaal.

Op 5 december 2020 08:27:02 schreef John1963:
[...]

De speakers die ik heb zijn inderdaad rond met een diameter van 160mm (exclusief de montagerand). Als type staat er TS1203 op.
Zijn dus helaas niet de types die jij zoekt.

Jammer

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.

Als je een passend, of liever het originele stuk nog hebt, kun je dat netjes met hars lijmen.

RAAF12

Golden Member

De werking staat hier https://www.opusklassiek.nl/audio/audio-k1/kkef107.htm beschreven. Dit is een verdere ontwikkeling van de Kef 104. De bass 'motor' met een passieve radiator, een mooi systeem!
Ik zou er niet aan gaan knutselen maar een andere luidspreker kopen. Dan heb je een goed stereopaar die aan de fabrieks specs voldoen. Die eerder genoemde Engelse site lijkt mij een betrouwbaar adres. Aanbevolen wordt de luidsprekers op een stand te zetten anders klinken ze wat 'boomy' zoals de Engelsen dat zo mooi zeggen.

[Bericht gewijzigd door RAAF12 op zondag 6 december 2020 03:27:22 (13%)