Lg OLED65C7 valt na 10 seconden uit

Hallo allemaal. Ik ben nu bezig met een mooi project: een 65” OLED tv van LG, de C7. Deze start netjes op, menu etc doet het, muis maar valt na ongeveer 10 seconden terug in de standby zonder knippercode, gewoon alsof iemand op de knop drukt. Nu is er online of hier nog niet heel veel over te vinden.

Ik vermoed dat het probleem in het powerboard zit. Online zijn de weinige artikelen die er over gaan meestal in betrekking tot het power board. Hier komt een voedingskabel vanaf naar het mainboard, die is keurig op niveau. De andere gaat maar het tcon bord met 12V 1,5Aen 24V 15A. De 24V zit laag, op 23,48V. Als ik deze kabel los haal valt hij ook niet uit maar heb ik geen beeld. Het komt op mij over alsof deze te laag is en hij in uitvalt? Ik heb de elco’s nagemeten en deze zijn nog binnen specs. Ook met ik nergens iets dat bij mij de belletjes doet rinkelen. Het scherm geeft gewoon net en mooi beeld dus volgens mij is deze niet kapot. Weet iemand meer van deze tv’s en kan die mij op weg helpen? Alvast bedankt!

maartenbakker

Golden Member

Ik geloof dat er een recall is waarbij LG aan huis komt met een nieuwe voeding. Je moet even controleren of dit model er onder valt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Ik heb er wel over gelezen voor de aziatische markt maar zal maandag even contact opnemen. Haalt wel een beetje het plezier van repareren eraf maar scheelt wel een boel gedoe natuurlijk ;)

CE-repair is langs geweest voor een nieuw voedingsbord: nu doet zich een ‘nieuw’ probleem voor: een groene streep precies in het midden van het beeld. Bij terugkijken bleek de lijn ook al in het beeld te zitten maar had toen een hele lichte verkleuring. Is dit nog enigszins op te lossen of is het einde verhaal voor de tv? CE repair heeft een offerte gemaakt voor een nieuw panel dat zelfs met coulance nog uitkomt op 970 euro voor een tv van 2,5 jaar oud...

Beeldscherm defect, valt niets aan te doen bij een oled.

bij geen enkele TV geloof ik repareerbaar.. Maar ff naar de leverancier denk??

Leverancier is tvreus die mij bija lachend vertelden dat ze niks voor me gingen betekenen

maartenbakker

Golden Member

Dankun je ze lachend vertellen dat ze een briefje van je rechtsbijstand kunnen verwachten. Zij zijn tenslotte het aanspreekpunt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 20 december 2020 21:13:36 schreef smd:
bij geen enkele TV geloof ik repareerbaar.. Maar ff naar de leverancier denk??

Zolang de "glasplaat" niet gescheurd is is het soms op te lossen. Bij oled kun je nergens bij want dat zit dicht.

Dat is nu de reden dat ik niet bij een TV reus, Media Markt OID een product koop. Je word gewoon naar je moer gestuurd. Maar IDD rechtsbijstand is IDD een optie!!