Miele T4453C Doet niets, branden geen lampjes

Iemand enig idee omtrent de oorzaak, ik denk zelf aan een defecte aan/uit schakelaar. Is zo een schakelaar te repareren of moet er dan meteen een hele printplaat vervangen worden ?

Licht het lampje op in de trommel met geopende deur?

Kun je schema lezen en fout zoeken? Met de multimeter werken? Er zit een schema in elke droogkast.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

ik kan met een multimeter overweg, maar echt fouten oplossen ??, ik kan wel een schakelaar doormeten en/of zekering testen. Waar kan ik het schema meestal vinden ??

Ik zie net dat ik verkeerd gekeken heb. Ik dacht dat het een t453 was. Klopt het dat het een t4453 is?? Dan zit er idd geen schema in. Zal straks eens kijken.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

De netspanning gaat naar de schakelaar (paars) dan gaat de 230Vac (netspanning) naar de print (rood). Meet hier de spanning na. De schakelaar is een apart stukje naast de vermogenmodule(printplaat). De deurschakelaar zou ik ook eens nameten (blauw, en in ander schema groen, oeps). Contact gesloten bij gesloten deur.
Als je 230 meet op de print daar waar ik aanduidde (rood). En nul ohm meet op de gesloten deur stekker (groen/blauw) dan moet de print uit elkaar, dan is hier wat mis want alle andere aanhangsels zijn onbelangrijk.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Als de netspanning op apparaat komt met of zonder deur open moet einde lampje zowizo branden... Deur dicht en op een programma gaat start knipperen. Dusss, trafo of voeding defect...

Ik heb spanning op Power printje en de aan/uit schakelaar werkt.

Voorzijde uit de machine geschroefd, deurschakelaar gecheckt werkt ook.

Op de print ook netspanning gevonden.

Lijkt erop dat de print idd kapot is,ik heb deze ondertussen losgewipt aan een zijde maar durf nog niet de kabelzijde uit de plastic houder te trekken/wrikken.

Is de print te repareren, en is daar ook een schema/layout van te krijgen ?
@SMD bedoel je voeding/trafo op de printplaat ?

Dus even wat moet(pun intended) en volharding en de print is er uit. Niet vergeten eerst te kijken hoe het in elkaar zit alvorens met bovennatuurlijke kracht wat om zeep te helpen.
Stuur dan wat foto's door. De voeding zal dan wel ten hemel zijn. Geen idee wat er in zit. Probeer een 8 voetig chipje te vinden dat meestal begint met TNY. Dat is de voedings IC.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Al mijn moed aan het verzamelen en ga volharden !

Er zit een dikke gewikkelde 50hz trafo op dus dat moet een eenvoudige meting worden. Geen chips voor jouw tenzij uit de croky zak.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Meet IDD secundair over de elco's . als die een spanning hebben, is er iets electronisch defect... Maar meestal doorgevreten spoortjes of voeding IDD

Gelukt !!, kan alleen vanavond niet meer verder.
Suoer Bedankt alvast voor jullie info!

Nou ja gelukt, ik heb de print los :)

Controleer eerst of er zwart aangetaste sporen zijn, lak is nogal dun van deze printen...

is er ook een schema van de printplaat zelf ??

Volgens mij niet, maar als je scherpe foto's post van beide kanten van jouw print, weet ik zeker dat hier een aantal zijn die je verder kunnen helpen. Zo'n lastig schema is het niet, vooral niet het voedingsdeel.

We hebben schema's gegeven en eenvoudige meetinstructies. Ondertussen is er al een tijdje over gegaan. Waar zit je juist vast hiermee? Wat lukt er niet?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Waarom vraagt iedereen om Schema's??? Miele levert een vereenvoudigd schema van de electrische opbouw bij de machine maar van de printen zelf is al jaren geheel NIETS van verkrijgbaar!!

Niet alleen mijn wasdroger "Out of order" maar ik uiteindelijk ook (corona!) vandaag de draad weer opgepikt. Voedingsdeel en printsporen laten checken door iemand wie een stuk handiger is met electronica dan dat ik ben, maar toch niet het gewenste resultaat! ik heb wat foto's van de printplaat toegevoegd misschien dat jullie kunnen aangeven wat ik vervolgens kan proberen.

Trafo functioneert! 220-24V!

Spijtig te lezen van je besmetting. Veel beterschap. Dat ga ik je print ook wensen want blijkbaar kan die dat wel gebruiken

Over dat stuk handiger raak ik in de war. De print lijkt wat verkracht. Waarom zoveel schade toedienen? Ben benieuwd wat jij dan ging doen als je jezelf minder kundig acht.

Enfin. Terug bij nul. Meet aan de onderkant of je op de dikke elco (zwarte rode bus) een behoorlijke DC spanning krijgt. Kijk op de elco en zie welke waarde er op staat. Dat wat je meet zou ongeveer 2/3 moeten zijn.

Indien geen Dc op de elco: meet of je op de trafo werkelijk 230acv toe krijgt en 24acv uitgang komt.

Wel DC spanning op de elco dan wordt het ingewikkelder en moeten we dieper in de print.

Een duidelijke in focus foto van de volledige bovenkant EN(!) 1 van de onderkant helpt ons het een en ander aan te duiden via een tekenprogramma. De kleine stukjes foto zijn goed genomen maar er ontbreekt te veel.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Heb je de koperen banen van begin naar eind doorgemeten? Vooral de 2 blote onderste?
Een bewerkte foto:

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?