Inschakel vertraging

wow, grote dank MGP.
Ik ga ook zeker eens kijken of ik kan achterhalen hoe het Hex file opgebouwd is!!

Dat kun je niet, dat is gecompileerde code.

Als je snel iets wilt maken zonder veel te typen gebruik dan LDMICRO

https://github.com/LDmicro/LDmicro/wiki

Je moet niks installeren, gewoon opstarten en onderstaande LD-code in bijlage inladen.
De laatste versie is deze
https://github.com/LDmicro/LDmicro/files/5461766/build5405.zip

Unzip de file en start ldmicro.exe op, de rest zijn andere taalversies.

Ik heb ook de eerste versie van uw timer geupload zodat je het verschil ziet.

LDmicro user.

Ik ga erin duiken. Nogmaals grote dank!!

Arco

Special Member

Voor de compleetheid ook de 40106/4093 versie... ;)
(niet echt interessant verder vanwege redelijk veel onderdelen)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

@Arco, wie de dag van vandaag nog zoiets maakt is niet goed wijs... zo denk ik toch hierover ;) :)

LDmicro user.
Arco

Special Member

't Is alleen om aan te tonen dat je niet perse een microcontroller nodig hebt voor zoiets simpels... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
big_fat_mama

Zie Paulinha_B

@MGP: eenieder haar/zijn meug, nietwaar? Ja het zijn redelijk wat onderdelen, dat gaf @Arco zelf al aan. Het heeft toch ook wel wat voordelen - die hoef ik wellicht niet meer te noemen.

Ik vind het fijn aan dit forum dat er - waar mogelijk - een veelvoud aan antwoorden wordt aangeboden, dikwijls met eigen inschatting van voor- en nadelen, zodat de vraagsteller de keuze heeft, of de eigen vraag kan "fine-tunen".

hoe beter de vraag geschreven, zoveel te meer kans op goed antwoord

Op 1 januari 2021 19:58:59 schreef big_fat_mama:
@MGP: eenieder haar/zijn meug, nietwaar? ...

Volmondig mee eens, sommigen willen zelfs niks anders zoals hier
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2098828#2098828

Ik zou alles in één 16F887 stoppen, met alles bedoel ik, alles tussen drukknoppen en triac's of MOC's maar ik respecteer zijn keuze.

LDmicro user.

Nostalgie, prachtig toch. Tja, ook PIC's hebben een schakeling er rond nodig dus basic elektronica gaan nooit ver weg zijn denk ik.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Sine

Moderator

Het is ook een kwestie van kennis natuurlijk, ik ben ook veel te lang met losse digitale logica aan het stunten geweest omdat ik geen zin had om aan een programmeertaal te beginnen.

Ondertussen zou ik er geen moment meer aan denken iets in deze richting met een bak CMOS/TTL op te lossen.

Arco zelf ook niet gok ik zo ... maar de oefening is leuk :)

Arco

Special Member

Ik gebruik het zelden, alleen in zeer kritische toepassingen. (daar waar het vastlopen van zo'n controllertje zeer grote gevolgen kan hebben...)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com