Luidsprekerprobleem geluid in motorhelm

Hallo mensen ik heb sinds kort een probleem met mijn luidsprekers die ik via een kabeltje heb ingebouwd heb in mijn motorfietshelm. Deze luidsprekertjes zijn afkomstig van een draadloos headsetsysteem dat via bleutooth verbinding maakte met mijn gps en waarmee ik ook muziek kon beluisteren via mijn gps.Het batterijoplaadsysteem werkte niet meer en zodoende maakte ik de verbinding met een kabeltje gekoppeld met een 3,5 jack aansluiting.De luidsprekertjes worden in de helm vastgezet met velcro evenals oorkussentjes afkomstig van een koptelefoon. Het geluid was gedurende jaren zeer goed alsook de basweergave. Tot voor kort kwam er een einde aan waarbij het geluid compleet ondermaats is en de bassen nog nauwelijks worden weergegeven. Ik dacht dat het aan de gps lag maar daar lag het niet aan .Het eigenaardigste van al is als ik de luidsprekertjes er uit neem om ze te testen( met mijn smarthphone)Dan spelen deze weer perfect maar eens ik ze weer in de helm plaats is het geluid weer ondermaats! Hoe dit komt is me echt een raadsel,ik dacht misschien omdat ze wet gekneld zitten tegen mijn oren eens ik de helm op mijn hoofd zet maar dat is het niet want het geluid lijkt mij zo ook al minder eens ze in de helm geplaatst zijn,dit is wat minder duidelijk te horen aangezien de grootte van de luidsprekers. Ik dacht aanvankelijk aan een slecht kontakt van de bedrading maar dit heb ik niet kunnen vaststellen want eens de sprekertjes uit de helm zijn kan ik ze op geen enkele fout betrappen ondanks ik de kabeltjes in alle richtingen plooi.Ook kan het niet komen dat de sprekertjes te erg gekneld zitten in de helm tegen mijn oren want deze zijn speciaal gemaakt voor in een motorfietshelm (3 mm dik en beschermd aan de voorkant met een stevig roostertje).Ik zat al te denken of het niet zou kunnen dat ze elkaar niet zouden kunnen storen in de kleine ruimte van de helm (interferrentie) maar dat lijkt me toch onwaarschijnlijk aangezien het om kabelverbinding gaat en de helm zelf is volledig uit kunststof bestaat.Ra ra wie kan mij hier een antwoord op geven ,al was het maar een hint?

het klinkt alsof de massa niet meer op de speakers komt, de achterste ring van je 3,5 jackstekker. dat geeft een typisch in de verte geluid omdat je spekaers dan in serie staan en het verschil in geluid tussen links en rechts het enige is wat je nog hoort.

wrs omdat een jackstekker niet diep genoeg in de contra stekker gestoken wordt..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Het rare is als ik identiek dezelfde aansluitingen maak maar met de luidsprekertjes niet in mijn helm dat het geluid wel ok is ,ik zoek zeker verder want het intrigeerd mij .Als het opgelost is post ik het zeker ook op dit forum.

vergeten

Golden Member

Beste @jefferson!

Na een zin hoort een punt (.) en na de punt of leesteken als een komma, hoort een spatie.
Je doet het nu een beetje zoals het je uitkomt, daardoor is je verhaal slecht/moeilijk leesbaar. :) :)

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Shiptronic

Overleden

Op 10 januari 2021 14:01:26 schreef testman:
het klinkt alsof de massa niet meer op de speakers komt, de achterste ring van je 3,5 jackstekker. dat geeft een typisch in de verte geluid omdat je spekaers dan in serie staan en het verschil in geluid tussen links en rechts het enige is wat je nog hoort.

wrs omdat een jackstekker niet diep genoeg in de contra stekker gestoken wordt..

daar lijkt het sterk op, misschien word door de wijze van monteren de massa ergens onderbroken , maar eens inspecteren onder de klop krimpkous !

Grote ans is net gebroken na de rode krimpkous, daar is ook meer buiging te zien, jack ziet er redelijk uit, maar na de jack breken ze ook vaak.

[Bericht gewijzigd door Shiptronic op zondag 10 januari 2021 14:49:00 (11%)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

je hebt dan alle kabels hetzelfde? ook de gps eraan en dezelfde koppelsnoeren? wrs is het de ontbrekende massa, dat zal een stekker of draad zijn die onder de buiging in de helm onderbreekt.

werken de speakers wel in de helm als je de stekker in je gsm steekt?

speakers uit een koptelefoon hadden te weinig rendement toen ik dit probleem had jaren geleden. de C had speakers met hoog rendement welke nog geluid zat gaven zonder mn oor plat te drukken. ook moest dat geluid uit een BT ontvanger komen, waar niet al te hoog volume uitkwam, dat weer opgelost door de muziek af te mixen op een hoger volume..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik denk de oplossing voor het probleem te hebben gevonden :nadat ik de krimpkous van de aansluitkabel had verwijderd merkte ik op dat de isolatielak van de dunne kabeltjes was afgesleten blijkbaar na het jarenlange gebruik(Ik denk zo een 6 a 7 jaar) want ik gebruikte mijn motor praktisch dagelijks.Het werkte de vorige jaren altijd perfect ,ik moest me nooit zorgen maken om batterijen van het oorspronkelijke systeem (scala rider) op te laden maar aan alles komt vroeg of laat toch sleet. Nog een probleempje dat ik nog graag opgelost zien dat is volgens mij een geval van interferentie:ik heb namelijk aan mijn smarthphone die ik dus gebruik zowel voor navigatie als mp3 speler een versterkertje gekoppeld welke een fantastische klank produceerd maar deze storen mekaar regelmatig met een schreeuwerig gepiep.Ik had al gedacht om de verbindingskabel die van de smarthphone naar de versterker loopt een flink stuk in te korten zodat hij misschien minder stoorsignalen oppikt.Zou dit een oplossing zijn ,of moet ik een afgeschermde kabel gebruiken? Indien er een oplossing voor dit euvel is hoor ik het graag van jullie.Alvast bedankt voor de reacties!