voeding philips 42pf3320

Hoi,

ik heb gelijkaardig issue als hier https://www.circuitsonline.net/forum/view/120401

de tv klikt (de twee groene lampjes gaan branden) en enkele seconden later slaat de tv af.

Elco's op C8059 en C8060 (2x elco 3300uF 10V) stonden bol en werden vervangen, echter zonder resultaat.

ik zie geen andere elco's die slecht zijn, hoe vind ik waar de fout zit.

alvast bedankt

Licht eraan of je meetapparatuur hebt om de esr te meten .

Elko's staan niet altijd bol om te zien of ze kapot te zijn.

Als je niet kan meten gewoon op de gok uitwisselen condensatoren kosten de wereld niet.

Maar het kan zijn door de uitgedroogde elko's dat er meer kapot is .

[Bericht gewijzigd door daandc op vrijdag 8 januari 2021 22:00:10 (14%)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

alvast bedankt voor het antwoord...

ik heb enkel een multimeter... daarmee kan ik volgens de handleiding wel condensators meten (maar niet op het bord).

er staan wel meer dan 40 condensators op het bord, dus ze een voor een uitwisselen (of zelfs lossolderen om te meten) is een hele karwei...

Is er een manier om een selectie te maken, bijv. enkel het 230V stuk of zoiets (ben een leek, dus als dit onzin is, sorry)?

de tv speelde perfect (als je hem aankreeg), op het laatst was de haardroger nodig om hem aan te zetten. Ik vermoed dus dat er enkel elco's stuk zijn, hoewel het natuurlijk niet zomaar uit te sluiten is dat er ook iets anders stuk is...

Meet alle elco's in de secundaire deel van de voeding door. Helpt het ook niet om de voeding goed warm te stoken??

Op 9 januari 2021 16:13:03 schreef koenvdg:
alvast bedankt voor het antwoord...

ik heb enkel een multimeter... daarmee kan ik volgens de handleiding wel condensators meten (maar niet op het bord).

er staan wel meer dan 40 condensators op het bord, dus ze een voor een uitwisselen (of zelfs lossolderen om te meten) is een hele karwei...

Is er een manier om een selectie te maken, bijv. enkel het 230V stuk of zoiets (ben een leek, dus als dit onzin is, sorry)?

de tv speelde perfect (als je hem aankreeg), op het laatst was de haardroger nodig om hem aan te zetten. Ik vermoed dus dat er enkel elco's stuk zijn, hoewel het natuurlijk niet zomaar uit te sluiten is dat er ook iets anders stuk is...

Onzin is het zeker niet koen daar is dit forum voor wij helpen graag .

Wat selectie betreft is het lastig zonder foto maar praktisch alle elkootjes zijn nodig in je voeding en moeten ook in orde zijn .

Wat smd zegt krijg je de voeding nog op gang met de fohn als dit nog werkt dan zou ik eerst in dit gebied de elko's vervangen .

Tja en wat uitsolderen en meten betreft vinden wij niet erg het is een hobby en die mag tijd kosten .

Hier wordt soms van alles losgesoldeerd om invidueel getest te worden .

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

ik heb alvast een fotootje van het bord opgeladen...
de in rood omcirkelde elco's zijn reeds vervangen, waar het gat erboven zit, heb ik er nog eentje afgehaald, maar die lijkt goed.

[Bericht gewijzigd door koenvdg op maandag 11 januari 2021 17:36:23 (56%)

Er zijn wel meer elcootjes die defect raken. Maar wat doet voeding in Service mode?? 2 x jumper plaatsen en code uitlezen via lED

Op de foto zitten er meerdere Ctjes dichtbij de koelprofielen daar worden deze niet gelukkig van dit zijn kleintjes.

Ik zou er voor kiezen om deze gewoon te vervangen deze kosten de wereld niet en met een beetje mazzel werkt het weer.

En anders gaan we je helpen meten. :)

Niet storen a.u.b ben al gestoord genoeg!

Ik ga volgende week aan de slag met de door jullie gegeven tips, nu even geen tijd...

Alvast bedankt voor de info.

Met de jumpers sluit je uit welk deel van voeding niet werkt in ieder geval