Warmtepompdroogkast aeg

Droogkast maakt abnormaal veel stof in de motorruimte. Aeg is al van in de waarborg reeds 7x langs geweest en probleem blijft. Deels is dit natuurlijk te wijten aan zeep in de filter en een verstopte condensor/verdamper.
Wat ik vaststel is dat beide feuters maar net de trommel raken. En geen ingedeukte rand hebben zoals andere droogkasten van de druk en sleet tegen de trommel.
Toestel is 5j.
Volledig uitkuisen is een must natuurlijk maar heeft iemand ervaring met dit probleem van de feuters? Nieuwe lijken niet de oplossing, het is eerder iets structureels.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ten eerste afdichting voor en achterzijde trommel niet goed aansluitend. Maar evengoed komt dit door slecht bijhouden filters/ condensor en ontstaat bovendruk in trommel en perst stof er uit.. Dus reinigen en filters goed bijhouden en eens in half jaar alle filters in de vaatwasser, blijven ze goed.

@smd. Ja, weet ik, zoals ik hierboven reeds beschreef maar het lijkt of er een fabricageprobleem is waardoor de feuters de trommel niet(nog net) raken. Is hier weet van?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Sorry,moest ff de Belgische decoder aanzetten, maar feuter = afdichting?? Nee,is geen standaard probleem, juist AEG heeft dit goed voor elkaar. Kan ook wel dat de afdichting versleten is hoor ( Oh sorry, Feuter.. :) :) :) )

Ah, dat is juist. Viltring is de correcte benaming. Kuipdichting idd.
Die kan ik goed zien als ik de trommel naar achter duw. Als ik de trommel 1mm naar achter duw komt de trommel 1 mm open te staan en zowel vooraan als achteraan zijn de vilten nagenoeg nieuw omdat ze ogenschijnlijk nooit tegen de trommel gedrukt gezeten hebben. Ik kan de vilt diep naar binnen duwen dus de mousse (spons) die er achter zit is niet rot of drg. Normaal zit op de plaats waar de trommel tegen de vilt wrijft een inkeping/ snede... Die is hier niet te zien, de vilt is gans vlak. Alsof die nooit fel tegen de trommel gedrukt heeft . Ook de klacht die de klant van in het begin had, nl. Aandampend display en die zelfs na 7 aeg bezoeken niet opgelost is. Na de garantie heeft de klant het opgegeven en deed zo verder. Het lijkt alsof voor en achterkant te ver van elkaar staan en zo te weinig druk geven aan de vilten. Tja, morgen electrolux bellen, mss dat ze na 5j meer hierover weten?

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Bij aeg niets bekend van een probleem. Ook nog eens goed gekeken en de achterste vilt is wel ingedrukt en ingesleten dus dit is een gebruiksprobleem. Veel drogen en verstopte filters.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Ja ik denk het ook... Deze droger heeft een eigenaar met 8 kids OID??

Als de droger hersteld moet worden, zou ik zeker de vilten vervangen...

Van mij gingen ze die droogkast mogen terugnemen, als er in de waarborgperiode al mankementen waren.

Idd. Normaal als er 7 keer iemand komt en het is nog niet opgelost dan wordt er bemiddeld voor een omruiling maar ik vermoed dat de klant het opgegeven heeft. Ik ben er niet bijgeroepen want anders had het toen wel gebeurt. Maar na 2 keer gaat dat ook niet zomaar hoor, er moet eest wel een behoorlijk dosier zijn. Ik moet wel zeggen (euh, schrijven) dat volgens mij de klant en hun gebruik de oorzaak zijn dus dat had eerst aangepakt moeten zijn. Maar meestal hebben ze er geen oren naar en dan houd het ook op.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

Als klant moetje bewijzen dat je alles volgens boekje heb gedaan anders geen garantie!!

Hier in België zijn ze met de 2j nogal laks. Het moet al behoorlijk gortig zijn (zoals deze) vooraleer men moeilijk doet (rommel id pomp of drg.) Maar naar ik verneem zijn ze in

Edit: Met een 1 inch duim op een 4inch scherm, pfff. Even op big screen verder.

Nederland daar strikter in. Naar het schijnt is de Europese regelgeving:
Binnen 6 maand moet fabrikant aantonen dat klant in de fout is. En tss 6m en 24m moet de klant aantonen dat fabrikant in de fout is.
Omdat Samsung België eigenlijk vanuit Nederland geleid wordt zien ze dus een groot verschil daarin. Dat is wat ze mij proberen wijsmaken hebben. En goedgelovig dat we zijn....hahaha

[Bericht gewijzigd door EricN op dinsdag 12 januari 2021 19:50:06 (55%)

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?

De ene fabrikant zal daar wel soepeler in zijn dan de andere qua garantie/ omruiling.

Wel grappig allemaal... Mn Buuf had een Ikea vaatwasser gekocht, ding ging in waterlek beveiliging. Ze kwam naar me toe en ik zei bel ff met Ikea... Zij gedaan en komt een monteur van Electrolux... Onder gebrom van de techneut zou er afwasmiddel ingegooid geweest zijn.. Vol houden van niet en heeft hij de nivo sensor vervangen. Er werd wel vermeld in systeem van Electrolux dat er mogelijk afwasmiddel was ingegooid... Ze heeft niet ondertekend...