Miele EPL 165 defect

Goedeavond,

Ik heb een Miele wasmachine met een defecte ELP165-S (mat nr 07851882).
Machine werkt prima met andere print, echter werkt nu de andere machine niet meer.

Print doet gewoon niets meer, ik had eerst de toets schakelaar nagekeken en uitgemeten tot aan de EPL echter alles OK.

Maargoed door bovenstaande tests ben ik 100% zeker dat de machine ok is maar dat het echt aan de print alleen ligt.

Op de print zie je een IC'tje dat 'ontploft' is.

Zie bijlages

Alvast bedankt

Sine

Moderator

Dat is inderdaad het IC van de voeding, waarschijnlijk een TNY of een LNK.

Er zijn vast mensen die hier het fijne van weten.

1F transistor, RK diode, TNY278 IC en weerstand 150R defect.. Meet eerst eens over de 3,3V stabilisator ( Staat nog net op de foto)of de Ohmse waardes nog in de K Ohm categorie zijn. Indien Ohms erg laag, kan de vlamboog wel eens daar naar toegeslagen zijn

Op 9 januari 2021 18:49:00 schreef smd:
1F transistor, RK diode, TNY278 IC en weerstand 150R defect.. Meet eerst eens over de 3,3V stabilisator ( Staat nog net op de foto)of de Ohmse waardes nog in de K Ohm categorie zijn. Indien Ohms erg laag, kan de vlamboog wel eens daar naar toegeslagen zijn

Ik heb hetzelfde probleem, de 150R weerstand en de TNY heb ik reeds gevonden op de print maar waar zitten de 1F transistor en de RK diode en waar zit die 3,3v stabilisator, heb niet bepaald veel kennis over dit maar zou graag toch de componenten terugvinden op de print.

Zou je duidelijk naar de linkse foto willen kijken?? Zie je ze zo zitten Johan++

Op 10 januari 2021 21:58:35 schreef smd:
Zou je duidelijk naar de linkse foto willen kijken?? Zie je ze zo zitten Johan++

Ik heb alle componenten gevonden behalve die stabilisator, kan je me nog even tonen waar deze staat? Sorry ben echt een leek op dit gebied.

Staat KF50 op is trouwens 5V regulator sorry op linker foto, rects naast elco's

Waar kan je dit uberhaupt allemaal vinden? Op bepaalde websites vond ik bepaalde onderdelen maar nooit alles samen...
Elektronicawinkels zijn er hier ook niet...

Klopt,wij lopen tegen deze problemen ook aan, het is niet anders...

Ik geef het op, heb enorm veel websites doorgeploegd echter vind ik met geen enkele mogelijkheid deze onderdelen.
Bepaalde onderdelen kan ik gewoon helemaal niet vinden, ik kan ze wel vinden maar niemand wilt leveren aan particulieren.

Is er soms hier iemand die mij deze onderdelen kan bezorgen? En anders weet ik het niet meer, misschien een nieuwe print kopen dan...

Mss heeft iemand hier nog een gebruikte print liggen in goede staat?

Kan je wel EEA leveren, maar misschien dat ik over je print kan ontfermen?? Misschien meer stuk kan ik weer opsturen..

Hallo,

Misschien een overbodige reactie, maar de machine doet het sinds enige tijd weer uitmuntend.

M.V.G.

Graag wil ik iedereen die op dit topic bedanken voor zijn/haar hulp bij dit probleem.