Philips 42PFL7656H/12 geen beeld.

Ik heb een Philips 42PFL7656H/12 waar geen beeld op het scherm komt.
De backlight en ambilight werken wel, geluid is er niet.
Tv gaat ook netjes aan en uit met de afstandsbediening en er is geen knippercode oid.
Als ik herhaaldelijk op de source knop druk is er even wat meer backlight en na een paar seconden wordt dat iets minder.
Ambilight kan ik ook gewoon aan en uit zetten.
Zit zelf te denken aan het T-Con board?
Of is het mainboard defect?
Wat zou ik zelf nog kunnen controleren/testen wat het zou kunnen zijn?

Mvg Tien.

Voor de hand liggend is Tcon. Maar meet eens over alle bruine condensatortjes of er spanningen aanwezig zijn. Vergelijk dit eens met een losgekoppelde beeldscherm. Kan wezen dat scherm sluiting heeft op printjes (of intern)

Ben wat gaan meten met de flatcables vast en los en kom dan 1 heel groot verschil tegen op een smd condensator.
Maar zou ook kunnen natuurlijk dat het normaal is dat het voltage oploopt bij het loshalen van de linker flatcable?

Dat duid op sluiting op connectie strip of de COFs zijn defect. Meet eerst alle bruine condensatoren op de connectiestrip scherm na

@ smd, je hebt gelijk.
Dit ziet er niet zo veel belovend uit!
Op de connectie strip is iets fout gegaan.
Ben bang dat dit einde verhaal is?
Heb het inmiddels wat schoon gemaakt en een iets betere foto gemaakt.

Mvg Tien.

[Bericht gewijzigd door Tien op dinsdag 12 januari 2021 18:37:44 (19%)

Ik denk dat er mazzel is!! de aanhechting van de COF is in tact!!Haal de defecte ctjes van de print, reinig de boel goed en plaats evtnieuwe ctjes... 1 ervan ligt in sluiting...

Op 12 januari 2021 18:14:33 schreef Tien:
@ smd, je hebt gelijk.
Dit ziet er niet zo veel belovend uit!
Op de connectie strip is iets fout gegaan.
Ben bang dat dit einde verhaal is?
Heb het inmiddels wat schoon gemaakt en een iets betere foto gemaakt.

Mvg Tien.

De televisie is gereinigd met een iets te vochtige doek. Druppels water zijn de tv in gestroomd met dit resultaat.

Ik neem aan dat je deze smd componenten al doorgemeten hebt?

misschien dat alleen een reflow ook al helpt.
maar de smd componenten vervangen is beter, dan kun je het oppervlak onder de componenten goed reinigen met isopropyl alcohol.

Ronald45

Golden Member

Op 13 januari 2021 10:10:27 schreef pinguin:
[...]
..misschien dat alleen een reflow ook al helpt...

Waar baseer je dat op??
En die aanhechtingen zijn kwetsbaar!

Op 14 januari 2021 23:40:40 schreef Ronald45:
[...]
Waar baseer je dat op??
En die aanhechtingen zijn kwetsbaar!

inderdaad, de kabel naar het paneel is kwetsbaar.

bij vochtschade heb ik de ervaring dat reinigen met alcohol en in combinatie met de solderingen verhitten in sommige gevallen de boel hersteld. ik heb het dan over de plekken waar de vochtschade zat.

Vandaag wat smd condensatortjes vervangen.
Daarna geprobeerd, heb nu een helft terug beeld, andere helft brede verticale witte balken met daartussen soms beeld.
heb met mijn vinger over de cof aanhechtingen gevoeld en bij een wordt het loei heet.
Als ik er voorzichtig op druk veranderd de inhoud van het beeld.
Voor mij houd het nu op, ik kan niets met die aanhechtingen.
Heb daar de spullen niet voor.
Toch iedereen bedankt voor de tips, ben weer wat wijzer geworden.
Wie dit trouwens bij Philips heeft uitgevonden om die strips aan de onderkant van het scherm te plaatsen verdient geen lintje!

Mvg Tien.

Dit hebben ze bewust gedaan daar het boven in de TV veel warmer is en meer problemen op levert.. Nee,het is die klont die de TV lekker zeemt met te veel water, die mag geen lintje hebben!!

Ahh, oke smd daar had ik even niet aan gedacht.
Daar zit wat in.
Er was trouwens nog een klein nat geworden plekje onder de andere helft van het beeld en daar was het probleem met de aanhechting van de cof aan de print.
Ik zet het toestel voorlopig aan de kant.

Mvg Tien.

Slopen en afvoeren,word dan niets meer.. COF beschadigd = einde..

Hoe wist je de originele waarden van de nieuw te plaatsen smd-componenten?

vervelend dat alsnog de COF aangetast blijkt te zijn...
je hebt het beeld alsnog voor de helft weten te herstellen. het is bijna een geslaagde reparatie geweest.

Tja, heel jammer van het toestel. Had in eerste instantie helemaal geen beeld en zag eerst ook maar een nat geworden plek dat was rechts. Heb toen links de nog goede c tjes eraf gehaald en rechts geplaatst. Alleen rechts aan gesloten op t-con en had toen een goed werkend half beeld. Zag toen dat er links ook een natte plek geweest was en heb toen toch nog nieuwe c tjes geplaatst en ook aan gesloten op t con maar daar werdt dus een cof loei heet, met allemaal verticale balken in beeld. Wrijven met de vinger over de aanhechting van cof gaf een flikkerend beeld in de balken. Dus daar had het vocht flink huis gehouden.
Jammer toestel had een mooi beeld en een gled geluid!

Mvg Tien.

wil je toch nog 1 ding meegeven. het kan zijn dat je door het weglaten van 1 van de verbindingen opeens wel beeld kan krijgen.

ik weet niet of je er wat aan hebt maar bekijk deze video even:
https://www.youtube.com/watch?v=pfrRhw7-ZII