Salora 40LED1600 wel aan, geen beeld

Kennis van me heeft deze Salora en heeft mij gevraagd of ik er naar wil kijken.
Ik kan er echter geen service manual van vinden op ElektroTanya. Is het misschien een chassis van een ander merk/type?

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
maartenbakker

Golden Member

Een foto van het typeplaatje en eventueel van het inwendige helpt misschien. Sloerie bestaat al jaren niet meer als fabrikant. Als je geluk hebt komt hij bij Vestel vandaan, daar zijn de schema's redelijk van te vinden en onderdelen ook.

Ik zou in zo'n geval beginnen met gericht zoeken. TCON, voeding, LED-strips zijn allemaal redelijk uit te sluiten zonder verdere documentatie.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
maartenbakker

Golden Member

Helaas een of ander goedkoop Chinees ding, grote kans op geen schema's. Naast Vestel heeft de voormalige importeur ten tijde van het faillisement (van Semitech Oy. denk ik, dat was toen de fabrikant van de Nokia-merken) ook ooit een merklicentie verworven, dat zal wel die tent zijn die als importeur op de typesticker staat. Je zou daar eens om een schema kunnen vragen, wie weet...

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op donderdag 14 januari 2021 01:39:57 (37%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Is dat serieus wat ik ga tegenkomen in dat toestel?
Een PCB waarop zowel de voeding als het signaalbord zit?!

GADVERDAMME! :r

(excuse my French!)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Er blijken zelfs meerdere verschillende mainboarden te zijn gebruikt in dit model.

één groot verrassingspakket dus. Fijn. :(

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

dat bordje lijkt veel op een LED driver board wat in veel Chinese tv's zit (Roma Lehua)

https://www.ebay.nl/itm/154058639393

LOL! Anderzijds heeft dit wel een voordeel: nóg minder kabels en uiteindelijk maar twee componenten die stuk kunnen: panel en print. Wel lekker simplistisch repareren zo.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
maartenbakker

Golden Member

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Klopt, maar die is in principe onderdeel van het panel. ;)

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Er zij al meerdere merken met deze combi printen TPV heeft ze ook al. Wel backlight?? Zekeringetje Tcon ook wel eens kaduuk gehad...

maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat Funai er ooit mee is begonnen, dat zegt genoeg ;)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Toestel open gehad: backlight defect. Van de middelste strip is de middelste (niet gekoelde!) LED defect / onderbroken. Alle drie de strips (met elk 9 LEDs) staan in serie, dus de hele boel blijft uit.
Helaas is bij het terug in elkaar zetten van het panel een hoekje van het LCD gebroken. :(

Einde toestel.

Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)

Geen Samsung he, ff op de hoek van de tafel, krak en weg er mee... Goede oplossing!! ;) ;) ;)