Potmeters van Radiohm (47K) vervanging

Sine

Moderator

Nee, ik zou inderdaad niet gaan knoeien met schoonmaken en ze vervangen. Als je niets kunt vinden wat op de print past dan maar ondersteboven monteren en met een paar draadjes naar de print verlengen.

Niet 'zomaar' draadjes toch?! >:)
maar vollemaans zuurstofvrij zilverdraad, duikt nu weg....

Als kwaliteit doorslaggevend is zou ik gaan voor die in de link van bprosman.
Ik had deze gevonden bij RS, die zijn wat duurder.

Heb je door een heuse modificatie te doen (draadjes) meteen 50€ extra bespaard ;)

Action expresses priorities LH

Op 14 januari 2021 11:34:26 schreef Hifimods:
[...]

Maar een gaatje boren in een potmeter, vind ik een beetje riskant. Want de kans is groot dat boorvuil in de potmeter komt, met alle gevolgen van dien.

daarom schreef ik "voorzichtig".. de meeste krullen komen sowieso naar buiten en via het tweede gaatje spoel je alle metaalkruim weer naar buiten.

Nu zijn de potmeters toch niet goed meer. dus experimenteren kan toch geen kwaad? Ik heb het enkele malen gedaan, op toegefelste potmeters (das nog lastiger dan popnagels) waar geen vervanger voor bestond en dat ging heel goed. gaatjes sluit je op het einde van de rit af met een stickertje.

Op 14 januari 2021 13:43:34 schreef LetterHenk:
Niet 'zomaar' draadjes toch?! >:)
maar vollemaans zuurstofvrij zilverdraad, duikt nu weg....

Als kwaliteit doorslaggevend is zou ik gaan voor die in de link van bprosman.
Ik had deze gevonden bij RS, die zijn wat duurder.

Heb je door een heuse modificatie te doen (draadjes) meteen 50€ extra bespaard ;)

Bedankt voor de link. Ook deze hoogwaardige potmeter is mijn inziens de moeite waard.