Storing op fm. A achteruitrijden

Mijn autoradio heeft niet een altijd een goede fm-verbinding. Nu is het mij onlangs opgevallen dat de verbinding zo goed als helemaal wegvalt als ik achteruit heb ingeparkeerd. Enkel de sterkste zenders zoals stubru werkt dan (met ruis). Iemand enig idee hoe het komt? Vw caddy 2010 met originee rcd210

Parkeer je jou auto misschien steeds op dezelfde plek ?

Gebruik je een achteruitrijcamera en staat deze nog aan?
Misschien dat de (bekabeling van de) camera de radio stoort?

Mijn autoradio heeft niet een altijd een goede fm-verbinding.

Is niet raar. het blijven radioverbindingen en die zijn nu eenmaal niet 100%.

Nu is het mij onlangs opgevallen dat de verbinding zo goed als helemaal wegvalt als ik achteruit heb ingeparkeerd.

Lokale dip in het veld. Niet achteruit inparkeren.

Als de ontvangst voorheen altijd wel goed was en nu ineens niet meer kan er iest defect zijn. Vaak is dan de kabel of zijn de aansluitingen van de antenne niet goed meer. Er kan dan een kabelbreuk zijn of gecorrodeerde verbindingen.

GJ_

Moderator

Op 16 januari 2021 10:18:34 schreef Arc0ss:..als ik achteruit heb ingeparkeerd.

Is dat willekeurig waar je achteruit inparkeert of alleen thuis op je eigen oprit of zo?

Op 16 januari 2021 13:03:45 schreef Ex-fietser: Niet achteruit inparkeren.

Soms moet je. Op veel plekken is het nou eenmaal verplicht achteruit inparkeren.

Plaatsen zijn willekeurig, hij doet dit al een aantal jaar, maar komt me nu maar op om dit hier eens te plaatsen :)

Een achteruitrijdcamera heb ik niet, het is een volkswagen van 10j oud met de bijhorende 'opties' 8)7

Ik parkeer bijna altijd achteruit, veel veiliger voor weg te rijden.

Een kabelbreuk zou wel eens kunnen, ik heb ooit eens een module bijgeplaatst om handsfree te bellen. Het zou wel kunnen dat het sindsdien is. Al is er aan de kabel niks te zien :/

Aftermarket camera/parkeersensoren/verlichting met een enorm brakke switching powersupply?
Dat laatste is namelijk een notoire fm stoorbron

Dat handsfree ding, is dat een bekend merk of een chinees)
Zeker in t 2e geval kan t geen kwaad om ter test eens de voeding daarvan los te halen

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op zaterdag 16 januari 2021 13:21:37 (35%)

Lampje al eens vervangen ?
Stoort het ook als het lampje er uit is ?

Handsfreeding was een parrot, inmiddels is alles er uit.

Lampjes ... dat zou wel eens kunnen, maar er zit zo goed als geen LED in (toch nog niet vervangen)

Onlangs een lampje van dagrijverlichting (gloeilamp) en nummerplaat (gloeilamp) moeten vervangen. Ook heb ik een probleem bij de kofferbakverlichting, deze werkt niet meer. Er staat wel 12v op en het lampje werkt. Tevens zit er een weerstand ofzo op, als ik deze overbrug doet hij het wel. Al zal het wel z'n reden hebben dat deze er zit? Sinds ik aan de lampen heb gewerkt is het veeeel slechter geworden.

Shiptronic

Overleden

Slechte massa ergens, zit er nog een antenne versterker in de antenne?, voeding loopt vaak via de antennekabel.

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.