Hakro foliestempelmachine, geen werking

Beste mensen ik heb toevallig een halffabrikaat gevonden van wat ik wil daar zat geen regelpaneel bij ik heb er een regelpaneel opgezet waarvan ik denk dat ie (hopelijk) zou kunnen werken. maar als ik er 220 opzet gebeurd er niets normaalgesproken gaat er altijd gelijk 1 schermpje aan stel die is stuk dan kan je de andere nog aanzetten maar dat werkt niet.
zit er ergens een zekering onder? de zwarte vierkantjes misschien?
en weet iemand hoe zo een klein schakelaartje heet? achterop zitten 2 aansluitingen dat is voor de 3 losse draadjes 2 komen bij elkaar op 1 aansluiting.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Heeft u een vermoeden wat voor apparaat het is of zou moeten zijn ?
Hakko maakt soldeerapparatuur.

In het apparaat zit een stappenmotor die kan je instellen met het toetsenbordje het andere paneeltje regelt de temperatuur van een hitteplaat.
De fabrikant heet Hakro en is Duits maar bestaat niet meer
.

jerome

Golden Member

HAKRO zo te zien. Zelfs grote "G" weet het niet!

Het is Duits.
De maker heet Hans Krosel

Frederick E. Terman

Honourable Member

Dat is de regelaar van een foliestempelmachine. Daarmee druk je met een mal van de gewenste vorm, folie op je materiaal om er bijv. letters of een logo op te stempelen.
Hot foil stamping

https://www.allforprintmarket.com/jpg/heidelberg-tiegel_7887_6684869.jpg

Keramisch, kalibratie, parasitair: woordenlijst.org
benleentje

Golden Member

Ik zie zo snel ook geen zekeringen zitten. Gewoon met een multimeter de 230V aansluiting volgens en op elke draad proberen de spanning te meten.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
Sine

Moderator

Aiai

Duidelijk een ding in kleine oplage, en er is zo te zien ook al aardig in gespit.

Begin inderdaad met het controleren van voedingsspanningen. Die displays/logica moet ergens 5V vandaan krijgen.

Op 16 januari 2021 21:23:01 schreef Sine:
Aiai

Duidelijk een ding in kleine oplage, en er is zo te zien ook al aardig in gespit.

Begin inderdaad met het controleren van voedingsspanningen. Die displays/logica moet ergens 5V vandaan krijgen.

Sine bedankt heb net in een drukkerij in eenzelfde apparaat kunnen kijken
het blijkt dat er nog heel veel mist dus dat is geen doen.

hoe kan of moet ik dit draadje sluiten kan dat?

alvast bedankt

Op 16 januari 2021 21:23:01 schreef Sine:
Aiai

Duidelijk een ding in kleine oplage, en er is zo te zien ook al aardig in gespit.

Begin inderdaad met het controleren van voedingsspanningen. Die displays/logica moet ergens 5V vandaan krijgen.

Sine bedankt heb net in een drukkerij in eenzelfde apparaat kunnen kijken
het blijkt dat er nog heel veel mist dus dat is geen doen.

hoe kan of moet ik dit draadje sluiten kan dat?

alvast bedankt

Kruimel

Golden Member

Nope, draadjes kunnen niet door de gebruiker worden gesloten. Open laten is geen probleem.