inloggen service menu lukt niet Philips tv

Ik heb van iemand een 2e hands mainboard overgenomen voor een 32inchpfl6007 maar ik kom er niet in met de gewone code 062596 en ok /info /menu . GEeft dan alleen : zender niet geinstalleerd! Dit board heeft andere option codes dan de 32"vandaar. Nu werkt ambilight niet en ook de smart interface werkt niet (gaat gewoon helemaal op zwart). Ik vermoed een corrupte firmware (....). of doe ik iets verkeerd ?

*hier heb ik geen app voor nodig

Updaten firmware doet wonderen, kan nu wel in de interface, maar de smart interface en ambilight zijn nog steeds niet werkend. Zekering van de ambiligt is wel goed.... wat kan er hier nog meer niet goed zijn??

*hier heb ik geen app voor nodig

Waren dat EXACT dezelfde boards? De nummers op de stickers moeten identiek zijn, die gaan over de boards inclusief de onderdelen. De nummers die in de layout staan gaan over de kale print.

Groeten, Ron.

Nee de ene is een 310432868281 6007486 oude board, nieuwe is 310432868282 6027729. Maar de onderdelen configuratie lijkt echt exact dezelfde (bovenkant dan)...
nieuwe board is van 47inch 47PFL6687H/12 geweest maar moet dus ook werken met ambilight en smarttv... ga misschien t flash geheugen overzetten voor de software... nettv zit daar toch ook in... lijkt of dat eruit is geflasht nl, en firmware terugzetten heeft daar ook geen verandering in gebracht....onderkant zit ook nog een zekeringtje... zal dat ook eens meten.. de strips doen t wel in een vergelijkbaar model nl....

[Bericht gewijzigd door Bart64 op maandag 18 januari 2021 16:43:25 (12%)

*hier heb ik geen app voor nodig

Die boards verschillen een puntnummer van elkaar, 68281 en 68282. Dat zou goed moeten gaan. Als je de optie codes goed hebt staan zou het toch moeten werken.
De flash omzetten werkt niet omdat flash en processor aan elkaar gekoppeld zijn in de software.
Doet smarttv het helemaal niet?

Groeten, Ron.

Dat nettv gebeuren wordt los van de firmware al dan niet bijgewerkt, ik heb nu al verschillende types nettv gezien bij allerlei qfu modellen, bij de een werkt dan nog wel youtube en netflix en bij sommige dan helemaal niks meer. Hoe krijg ik dat nettv er nou goed in of bij deze tv ?

*hier heb ik geen app voor nodig

Connector even doorgesoldeerd en voila... nu doet de ambilight het wel!!! Alleen nettv moet op een op andere manier geactiveerd worden...

*hier heb ik geen app voor nodig
maartenbakker

Golden Member

Moest je daarvoor niet het serienummer van het toestel in het servicemenu invoeren?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Geen idee .. misschien moet ie even aan t net hangen dat de nettv verder wordt geupdate en uitgekleed zodat je er helemaal niks meer aan hebt...

*hier heb ik geen app voor nodig

Druk op 123654 en kijk op pagina 1 van de CSM of het model en serienummer ingevuld zijn, zoniet even invullen via het service menu / NVM editor. Soms helpt het ook als je de internet cache / instellingen even flushed.

Als nettv het helemaal niet doet, inderdaad controleren of het serienummer van de set en het modelnummer van de set correct zijn ingevuld. Die worden gebruikt om de nettv portal aan te roepen en aan de hand van beide nummers geeft de portal de juiste respons. Dat YouTube en Netflix niet werken is een security issue.

Groeten, Ron.

HEt model nummer staat i.d.d niet goed nog op de oude model, maar de NVM editor staat greyed out in t service menu. Hoe kan ik die activeren om dat te wijzigen ? Aha zie het al.....naar onderen scrollen!

[Bericht gewijzigd door Bart64 op dinsdag 19 januari 2021 12:00:20 (12%)

*hier heb ik geen app voor nodig

Helaas NETTV werkt niet ook niet na t wijzigen. Hoe kan ik trouwens die Nettv updaten zelf ? Ik heb nl modellen met werkende netflix en youtube ook nog van een vergelijkbaar qfu chassis PDK toestel (alleen netflix nog..youtube doet t ook al niet meer sinds vorige week) en PUK model. Kan ik die nettv apps of nieuwere Nettv interface niet overzetten... volgens mij is dat echt wel mogelijk.

*hier heb ik geen app voor nodig