Motor accuboormachine rgelen en links en rechts laten draaien.

Deze elektronica nul vraagt hulp.Heb Accuboormachine motor+dubbelpolige omkeerschakelaar+toerenregelaar.
Motor aansluiten op schakelaar werkt oook op de toerenregelaar geen probleem.Maar als ik de schakelaar en regelaar wil aansluiten gaat het mis.Wie helpt mij aan aansluitschema?

Sine

Moderator

Dat is erg veel gokwerk zo Bert, we hebben geen kristallen bol waarmee we kunnen zien wat er bij jou op tafel ligt.

Wat voor een machine? wat voor een regelaar en omschakelaar?

Een fototje wilt ook wonderen doen.

[Bericht gewijzigd door Sine op woensdag 20 januari 2021 13:09:39 (39%)

Het motortje is 12 volt uit een accuboormachine.de toerenregelaar komt bij radio rotor vandaan die eerst de weerstand van de motor hebben gemeten en aan de hand daarvan een regelaar hebben verkocht.Ja wat moet ik over de schakelaar zeggen het is een dubbelpolige omkeer schakelaar met de stand aan uit aan.

Willie W

Golden Member

Heb je misschien de schakelaar voor de regelaar zitten waardoor je bij het ompolen de plus en min op de ingang van de regelaar wisselt.

Nee heb nog niets aangesloten .Ben bang dat de boel in brand vliegt.Vandaar mijn vraag welke draden en hoe het aangesloten moet worden.

De ompoolschakelaar moet tussen de motoraansluiting van de regelaar en de motor aangesloten worden.

Mooi man,Dit is al iets maar hoe en met welke draden,waar komt de plus waar de min?Moer er nog een extra draad bij?
Tot zover bedank.

Zoals ik al zei.
Ik ben een absolute leek op dit gebied.
Misschien is het ook wel te hoog gegrepen voor me.
Maar wil het gewoon proberen.
Nogmaals dank tot zover.

Mooi man.
Je bent een kei.
Het is deze sufferd gelukt.
Kan nu regelen en voor en achteruit laten draaien.

Dat kleine rode schakelaartje is alleen veel te licht voor die motor.
Ik zou eerder zoiets gaan gebruiken:

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

mogelijk man,maar volgens radio rotor was hij perfect

Op een boormachine zit ook een beveiliging die er voor zorgt dat je niet kunt ompolen wanneer de toerenregelaar hebt ingedrukt. Dat mis je in deze schakeling. Pas op dat je niet ompoolt tijdens het draaien.

reading can seriously damage your ignorance

Dank je,ben inderdaad voorzichtig ga eerst naat stop voor dat ik wissel.

Lambiek

Special Member

En wat ga je er nu mee doen?

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.
benleentje

Golden Member

Schakelaar kan wel maar altijd schakelen als de motor stilstaat. Met een draaiende motor gaan schakelen daar de schakelaar echt te klein voor.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.

Motor wordt gebruikt in een Meccano hijskraan om de arm te laten zwenken.

Lambiek

Special Member

Op 20 januari 2021 21:55:48 schreef Bert101:
Motor wordt gebruikt in een Meccano hijskraan om de arm te laten zwenken.

Aha, ik dacht dat ik al iets van mecano zag. Maar ik denk dat je wel nog een vertraging moet gebruiken. Met alleen je regelaar red je dat niet denk. Op lage toeren lever je wel wat koppel in van je motor.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Gaat goed hoor man,moet hem zelfs soms wat sneller zetten In n,l behoorlijk zwaar.

Lambiek

Special Member

Voor zoiets kun je beter een RB35 motor nemen. Daar zit al een vertraging in en is goed te regelen.

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.

Oke man.Het is nieuw voor me maar ga na mijn ziekenhuis bezoek op zoek naar zo een motor.

Heb net even gekeken naar die RB35 motor,nou voor de prijs hoef ik het niet te laten dus ga het zeker doen.
Eerst even een reparatie aan mij.

Lambiek

Special Member

Als je haar maar goed zit, GROETEN LAMBIEK.