Welk component is dit en waar te bestellen?

Weet er iemand wat dit is en waar ik het kan bestellen? Ik vind dit nergens terug op internet.

Op 20 januari 2021 16:54:03 schreef go_higher:
Weet er iemand wat dit is en waar ik het kan bestellen? Ik vind dit nergens terug op internet.

Is tie stuk dan? Je weet toch niet wat het is?

Op 20 januari 2021 18:15:26 schreef buzzy:
[...]Is tie stuk dan? Je weet toch niet wat het is?

Nee hoor , niet stuk . Ik verander soms wat componenten op de printplaat voor mijn plezier. 8)7
Natuurlijk is dat componentje stuk. Anders zou ik het hier niet vragen. :P

Op deze printplaat is dit componentje nog ok. Maar op mijn andere niet. Vandaar dat ik deze wil vervangen.

Arco

Special Member

.

[Bericht gewijzigd door Arco op woensdag 20 januari 2021 18:36:00 (99%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Arco

Special Member

Misschien een vreemde vraag, maar hoe weet je dat iets stuk is, als je niet eens weet wat het is?...
Merk en type apparaat vermelden is ook wel handig...

Is het een SOT23-6 behuizing?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 20 januari 2021 18:35:44 schreef Arco:
Misschien een vreemde vraag, maar hoe weet je dat iets stuk is, als je niet eens weet wat het is?...
Merk en type apparaat vermelden is ook wel handig...

Is het een SOT23-6 behuizing?

Ik heb dit laten meten door iemand die electronica repareert . Nu vond hij ook niet direct hoe het componentje noemt. Enkel wist hij wel te zeggen dat het stuk is. Want de componenten er rond zijn wel nog ok.

Op 20 januari 2021 18:38:56 schreef go_higher:
[...]

Ik heb dit laten meten door iemand die electronica repareert . Nu vond hij ook niet direct hoe het componentje noemt. Enkel wist hij wel te zeggen dat het stuk is. Want de componenten er rond zijn wel nog ok.

Dat is knap! Niet waten wat het doet, maar wel weten dat het stuk is. Misschien is een wel een WOM (Write Only Memory).

Ik denk dat het een BUCK / BOOST is. De spoel die er naast staat en de dikke C doen mij dat vermoeden. Zit het in de voeding? Kun je een foto maken van de hele PCB?

Op 20 januari 2021 18:42:41 schreef Mrtn1988:
[...]

Dat is knap! Niet waten wat het doet, maar wel weten dat het stuk is. Misschien is een wel een WOM (Write Only Memory).

Ik denk dat het een BUCK / BOOST is. De spoel die er naast staat en de dikke C doen mij dat vermoeden. Zit het in de voeding? Kun je een foto maken van de hele PCB?

Ik heb de printplaat nu niet bij mij maar de foto van op internet is juist dezelfde printplaat. Het moet idd met de voeding te maken hebben. Heb er een voeding op aangesloten en waarschijnlijk ook nog eens de polariteit omgedraaid. I know stupid me.
En nu dus oplossing aant zoeken.

Arco

Special Member

62 is onder andere een TVS array (NUP2202W1)
Even opmeten is wel handig, er zijn tientallen verschillende 6 pinner behuizingen.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Synchronous boost converter.

PCB traces matchen met MCP1624 en MCP1640. Die converteren batterij spanning naar max 5V (Vout op pin 5).

Ook te koop van andere fabrikanten.
Kun je de spanning meten op pin 4 van een werkend exemplaar?

Op 20 januari 2021 19:26:35 schreef deKees:
Synchronous boost converter.

PCB traces matchen met MCP1624 en MCP1640. Die converteren batterij spanning naar max 5V (Vout op pin 5).

Ook te koop van andere fabrikanten.
Kun je de spanning meten op pin 4 van een werkend exemplaar?

Kan je hier wat meer uitleg over geven van hoe en wat ik juist moet meten? Dan probeer ik dit zelf al.

Op 20 januari 2021 19:06:44 schreef Arco:
62 is onder andere een TVS array (NUP2202W1)
Even opmeten is wel handig, er zijn tientallen verschillende 6 pinner behuizingen.

Deze lijkt mij niet. PIN 3 en 4 zijn in gebruik op de PCB en bij de NUP zijn ze NC.

Op 20 januari 2021 19:48:20 schreef go_higher:
[...]

Kan je hier wat meer uitleg over geven van hoe en wat ik juist moet meten? Dan probeer ik dit zelf al.

Zo te zien zitten er meerdere van deze voedings op die PCB. Bijvoorbeeld vlak bij de molex stekker. Is dat één met de zelfde markering? En de weerstanden er omheen, zijn die het zelfde?

Deze dus: https://nl.aliexpress.com/item/32995755894.html

Pin 4 (rechts-boven op de foto) is de FB pin. Bij de MCP1624/1640 moet die 1.2 Volt zijn. Andere fabrikanten gebruiken andere spanningen dus daaraan kunt je het type chip afleiden (maar dat wordt wel zoeken dan).

Pin 5 (midden-boven) is de uitgangs-spanning. Waarschijnlijk 3V3 of 5V.

Op 20 januari 2021 20:21:55 schreef deKees:
Pin 4 (rechts-boven op de foto) is de FB pin. Bij de MCP1624/1640 moet die 1.2 Volt zijn. Andere fabrikanten gebruiken andere spanningen dus daaraan kunt je het type chip afleiden (maar dat wordt wel zoeken dan).

Pin 5 (midden-boven) is de uitgangs-spanning. Waarschijnlijk 3V3 of 5V.

Even niet uitschieten met de testpen, anders is er misschien nog een probleem bij.

Ik houd jullie op de hoogte. Bedankt alvast voor de hulp.

Op 20 januari 2021 19:49:43 schreef Mrtn1988:
[...]

Deze lijkt mij niet. PIN 3 en 4 zijn in gebruik op de PCB en bij de NUP zijn ze NC.

[...]

Zo te zien zitten er meerdere van deze voedings op die PCB. Bijvoorbeeld vlak bij de molex stekker. Is dat één met de zelfde markering? En de weerstanden er omheen, zijn die het zelfde?

[bijlage]

Deze dus: https://nl.aliexpress.com/item/32995755894.html

Kunnen jullie alles zo lezen op de foto van de printplaat?