Stopcontact met zekering

Persoonlijk zou ik er ook een life saver aan toevoegen. Een 10mA differentieel staat er bij mij tussen. Die Ali dingen zijn gewoon bimetalen. Waardeloos als beveiliging voor jou.

Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Arco

Special Member

Ik vind 'gewone' zekeringen toch te prefereren. Je kunt dan ook snelheid en amperewaarde aanpassen indien nodig.
(en je wordt wat voorzichtiger, want anders moet je de zekering steeds vervangen... ;) )

Je moet er vanuit gaan dat de zekering bij normaal gebruik zelden tot nooit kapot gaat.
Die automaatjes zijn ook nog erg traag meestal. Ik heb diverse soorten gehad, en meestal ging toch ook nog de groepszekering eruit.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Jinny

Golden Member

Met een 6A zal de groepszekering er niet direct uitgaan, daar is het verschil te groot voor...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

heb een stekkerblok met een F10A erin, die heeft jaren op de werkbank voeding gezeten zonder stuk te gaan. toen dat ineens gebeurde was het ook wel even zoeken waar dat zat. de b16 was er vaak zat wel uitgegaan.

een C4 welke hier zit gaat er snel zat uit, voeding is een C16. een B4 zou niet gaan, opstartstroom van voedingen is vaak te hoog..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik zat met een soortgelijk issue. Misschien heb je 'https://www.circuitsonline.net/forum/view/148139' gezien. De daar aangehaalde Hager en ABB automaten (B2 en C2) zijn niet erg duur en werken prima. We hebben trouwens de C geplaatst omdat de B6 er wel erg snel uitklapt ivm startstromen.