Aardedraad aansluiten aan trekschakelaar

Goedendag,

Weet iemand misschien waar ik het groen gele aardedraad van de wasmachine moet aansluiten op de trekschakelaar? Zie foto (De foto is 90 graden gedraaid weergegeven).

Op het metalen stripje waar ook de andere aardedraad op aangesloten is.

Elke chaos kent zijn orde. Maar creër je orde, dan krijg je chaos.

Probleem is dat ik de draad niet kan klemmen onder het metalen plaatje door het moertje die aansluit op het stalen plaatje vast te schroeven. De kop van de moer is te klein. Moet ik de drie moertjes losschroeven, het draad eronder zetten, en vervolgens het plaatje met de moeren weer vastschroeven?

Op 22 januari 2021 11:20:27 schreef mcroer:
Bedankt

Als je aan de aardedraad van de wasmachine een oogje aan knijpt kun je hem ook met een van de schroefjes vatzetten. Je mag dan zelfs ook nog een massieve draad onder dezelfde schroef zetten.
Iets minder mooi, maar ook oké is een deel van een kroonttentje, als daar ruimte voor is. De wasmachine ader voorzien van een adereindhuls en de massieve draad kan zo in het kroonsteentje.

Je moet de twee rechtse schroefjes bij de pijl lossen hier zit meestal een plaatje hier kan je de draad dan op de foto van boven tussen stoppen.
Verder moet je ook de kabel zelf tussen de trekontlasting klemmen.

Gr.F_S

Op 22 januari 2021 12:34:01 schreef buzzy:
[...]Als je aan de aardedraad van de wasmachine een oogje aan knijpt kun je hem ook met een van de schroefjes vatzetten. Je mag dan zelfs ook nog een massieve draad onder dezelfde schroef zetten.
Iets minder mooi, maar ook oké is een deel van een kroonsteentje, als daar ruimte voor is. De wasmachine ader voorzien van een adereindhuls en de massieve draad kan zo in het kroonsteentje.

Bedankt voor de reacties. Ik hem zoals voorgesteld aan de zijkant ingestoken en vastgeschroefd zodat de draad wordt geklemd.

En ook de mantel van de kabel onder de trekonlasting doorgevoerd?
Het ziet er op de foto echt fout uit.

Vervangen DOOR.