Tip: Powerline units gebruiken als "MoCa" units

Ik had nog een stel "oude" Powerline units van de kringloop liggen en die heb ik getest of ze ook werken over een lange coaxkabel die niet meer gebruikt wordt voor Ziggo.
En het werkt, getest tot mijn VDSL-snelheid van zo'n 80 Mbit/s.
Wel moet je wel (een veilige) 48 Volt AC op deze coax lijn zetten voor de voeding van de Powerline units, daar nemen deze genoegen mee.
Ik had ook nog een kleine trafo liggen met secundair 2 x 24 Volt, in serie dus zo'n 48 Volt.

N.B. Dit kan natuurlijk niet samen met het signaal van Ziggo maar alleen voor een ongebruikte coaxkabel die niet meer te door een netwerkkabel kan worden vervangen.

Arco

Special Member

Daar heb je geen Powerline voor nodig; er zijn ook twisted-pair naar coax converters voor. (kosten maar een tientje of 2 per set.)
Die converters bestaan al zo'n 40 jaar...

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/41IiJWLsGfL._AC_SY355_.jpg

Maar als je die Powerlines toch hebt liggen is het een goedkope oplossing... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 22 januari 2021 13:31:52 schreef Arco:
Daar heb je geen Powerline voor nodig; er zijn ook twisted-pair naar coax converters voor. (kosten maar een tientje of 2 per set.)
Die converters bestaan al zo'n 40 jaar...

[afbeelding]

Maar als je die Powerlines toch hebt liggen is het een goedkope oplossing... ;)

die twisted pair naar coax converters kun je zelfs gebruiken op een 100mbit utp verbinding, aderpaar blauw of bruin nemen dan kun je daar een analoog video signaal bijdoen.

waar rook was, werkt nu iets niet meer