Op 23 januari 2021 00:41:50 schreef Kruimel:
Zo een moderne NiMH kost je meer dan een etmaal[*]Cheapo
ja, bij een 4Ah duurt dat 40 uur, maar is dat een probleem op zich?
Op 23 januari 2021 00:41:50 schreef Kruimel:
Cheapo trafo waarvan de helft van de energie in de wikkelingen blijft hangen
trafo is gewoon heel kleine trafo naar de normen van toen. rendement ergens tussen 50 en 60%. maar totaal verbruik is niks, dus geen issue. die dingen worden ook niet warmer dan handwarm.
Op 23 januari 2021 00:41:50 schreef Kruimel:
Twee losse diodes met van die cheapo LEDjes die gegrild worden met de volle laadstroom, maar toch nauwelijks licht geven[
de volle laadstroom is gewoon beperkt door weerstanden. wordt niks gegrild ook bij kortgesloten batterij. ledjes geven licht naar de normen van toen.
Op 23 januari 2021 00:41:50 schreef Kruimel:
Stalen contacten die niet altijd lekker werken, zodat je af en toe 3 batterijen laadt[
daar zit een goede sprinload in, contacten zijn verchroomd. door de jaren kan daar wat vuil op gaan zitten, zoals bij alle batterijveren. Je ziet het meteen aan het ledje dat een batterij niet meedoet. even draaien en opgelost.
Op 23 januari 2021 00:41:50 schreef Kruimel:
]Laden per twee tenzij je extra betaalt.
dit is duidelijk het model dat batterij per stuk kan doen. (de betere versie dus)
Op 23 januari 2021 00:41:50 schreef Kruimel:
Een mechanische schakelaar die zwart uitslaat en geen lekker contact maakt
ouderdom. kan je toch oplossen?
Ik heb erge veel batterijladers van alle generaties. In de jaren 90 kwamen snelladers met delta V detectie (elektuur had ook zo een ontwerp) die dingen waren pas onbetrouwbaar. slaan te vroeg of te laat af bij minste slecht contact .
Moderne laders doen het uiteraard veel sneller en slaan wel keurig af, doen ook LiOn etc maar gaan het geen dertig jaar uithouden al was het maar door de elco's die het gaan begeven.
bolle condensatoren ga je in de lader van TS niet tegenkomen, er zitten er geen in!
en lader van TS doet ook 9 v batterijen.