Badkamer Spots vervangen

Ik zou sowieso de andere kabels ook controleren of de isolatie van de aders niet ook beschadigd is met het aansnijden van de kabel en dat herstellen (zie foto van kabel en kroonsteentje)

@Nisei: Ik verwacht niet dat de trafo dan aanslaat? Daarbij blijft het probleem bestaan (zelfde armatuur en fitting).

@Twan: Ja klopt inderdaad, ik zag het ook... ziet er inderdaad niet heel veilig uit zo...

Nog een kleine update, ik heb met een spanningsmeter de punten op het kroonsteentje gemeten, maar het is echt 12V... dus ik weet nu voldoende... Of plafond eruit... of armaturen vervangen en fingers crossed... ;)

Heel erg bedankt allemaal voor het meedenken en alle hulp!

Op 22 januari 2021 22:29:08 schreef vistavision:
@Nisei: Ik verwacht niet dat de trafo dan aanslaat? Daarbij blijft het probleem bestaan (zelfde armatuur en fitting).

Wat ik daarmee wilde zeggen is dat je prima G4 armaturen er in kunt zetten (als die werkelijk het probleem zijn) en je dan dus LED hebt zonder dat je het plafond er uit hoeft te slopen.

of de trafo aanslaat is sterk afhankelijk van de gebruikte trafo, als je nog 12VAC kunt meten zonder lampjes erop heb je een gewikkelde trafo, die start altijd. een smps kun je niet eens meten met 100kHz op de uitgang..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Zojuist het lampje van het kroonsteentje afgehaald en opnieuw gemeten... en er staat nog steeds 12V... dus dat klinkt als een werkende oplossing. Heb ook spots gezien die IP44 zijn, 60mm Ø is en 12mm inbouwdiepte zijn: https://www.amazon.nl/Slim-meubels-inbouwspot-volledig-metaal/dp/B07GT…

Dit zou dan moeten werken lijkt me? Ga ik ze bestellen! Super fijn als het eindelijk werkt...

Thanks allemaal!!!

Sine

Moderator

Nee, die zijn specifiek voor 12V DC, dat gaat niet werken op een AC trafo.

Dat meen je niet! Gelukkig nog niet besteld! Iemand dan een voorbeeld welke wel kunnen werken (en passen), want ik weet het nu echt niet meer...

Op 23 januari 2021 23:14:12 schreef vistavision:
Dat meen je niet! Gelukkig nog niet besteld! Iemand dan een voorbeeld welke wel kunnen werken (en passen), want ik weet het nu echt niet meer...

Waarom vervang je ze niet gewoon door hetzelfde model wat er al zat? En dan niet weer halogeen er in maar LED.

dat is de goedkoopste oplossing als je niet bij de trafo kunt komen idd. zou dan wel een 2 lampjes reserve nemen, die action dingen is kwaliteit hoe de wind waait, anders heb je straks weer meer kleuren licht..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik ga dat inderdaad maar doen. Ik wou eigenlijk af van die G4 fitting, omdat dat vaak ellende is...

Thanks allemaal voor al jullie adviezen! Waardeer ik zeer!!

Sine

Moderator

Osram maakt ze ook, die heb ik al tijden onder mijn keukenkastjes zitten.

Shiptronic

Overleden

Op 23 januari 2021 21:30:08 schreef Sine:
Nee, die zijn specifiek voor 12V DC, dat gaat niet werken op een AC trafo.

Brugcelletje ertussen?

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.