Philips 32PFL7606H/12

Ik krijg hem niet aan de praat. Beeld via de HDMI toonde verticale zwarte strepen en is niet scherp.

Codes en model nr. aangepast via menu. Beeld option code aangepast, geen verschil.

Heeft een tijdje zo gewerkt en nu reboot de TV constant met LED code 9.
200 hz board?

Verticale strepen, lijk eerder paneelproblemen.. Nu mogelijk verkeerde code??

Op 10 januari 2021 18:59:19 schreef smd:
Verticale strepen, lijk eerder paneelproblemen.. Nu mogelijk verkeerde code??

Ik heb via 062596 het SAM menu geactiveerd en via daar 062598 ´Menu´ en option code 359 ingetoetst.

Voordat ik dat deed had ik het beeld met de verticale strepen en was het beeld een beetje cropped, zijkanten van de laptop waren niet zichtbaar op TV. Deze zwarte verticale strepen zitten ook in het logo als de TV op start en in het menu, normaal zijn ze daarbuiten niet zichtbaar.

LED ging na het invoeren van de code uit, TV ging in standby, heb 10 minuten gewacht omdat ik zag dat het evt. 20 seconden kon duren om de code te verwerken. Aan gezet en led knippert 9 keer, even pauze, led knippert 9 keer, en reboot, etc.
Ambilight geeft verschillende kleuren tijdens het rebooten.

Kan ik het SSB resetten?

maartenbakker

Golden Member

Heb je geprobeerd om met losgekoppeld paneel (kabel tussen mainboard en tcon) op te starten? Als dat wel lukt kun je misschien op die manier een andere display optie invoeren.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Hallo. Ik heb een nieuw topic gestart omdat het oude al erg oud was, ergens rond februari dit jaar.

De LED van de TV knippert 9x kort met een korte tussenpauze en dan weer 9x kort, bij het aan zetten van de TV. Ik weet niet exact waar dit naar verwijst. Layer 1 fout 9, of 99, of 2x9=18 ? 9x9 = 81? :P

Enfin, ik heb de SDM kortgesloten en dan krijg ik volgens mij code 17 en code 44.

De LED knippert;
1x lang en 7x kort (Code 17?)
Pauze
4x lang en 4x kort (Code 44?)
Lang aan (Einde?)
Terug naar begin

Geen idee wat dit moet betekenen voor code 17;
(Display Supply). Here the status of
the “Power OK” is checked by software, no protection will
occur during failure of the invertor or display supply (no
picture), only error logging. LED blinking of LAYER 1
error = 3 in CSM, in SDM this gives LAYER 2 error = 17

Dus POWER OK word nagekeken, lijkt geen POWER te zijn, dus foutcode?

Ik krijg geen beeld bij deze TV. Ik heb eerder de SDM printplaat vervangen wat voor zover ik heb begrepen het SBB is omdat ik daarvoor ook geen beeld had. De oude SBB was achteraf gezien helemaal niet meer goed.

Sinds het vervangen van de SBB had ik met de nieuwe wel beeld, maar niet helemaal goed, resolutie leek verkeerd en ik had zwarte verticale strepen in beeld.
Ik heb toen de beeldcode ingevoerd en toen heeft de TV ons weer in de steek gelaten.

Code 44 kan ik niet vinden.

Ik heb zo veel mogelijk kabels van de TV los gemaakt en ik krijg dezelfde codes.

Er lijkt momenteel alleen dit op aan te zitten;
220V stekker die gaat naar de schakelaar van de TV, vanaf deze printplaat gaan twéé stekkers naar het SBB een 4-pins en een 14-pins stekker.

Zou het probleem oorspronkelijk bij de bruine (voedings)printplaat vandaan komen?

Je had beter verder gegaan in je oude topic, want het is relevant en voegt info toe. Nu mag alles weer opnieuw bekeken, bedacht en besproken worden... |:(

Iemand anders moet nu ook nog eens door andere topics worstelen om te begrijpen hoe en wat...

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op zondag 10 oktober 2021 18:38:40 (24%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Tja dit lijkt mij nogal onnodig... kunnen we nu alle problemen die naar een kapotte PNX51X0 en geheugen toe wijzen, na gaan lezen, daar heeft toch niemand wat aan?

Op 10 oktober 2021 18:36:35 schreef CrossFireX:
Je had beter verder gegaan in je oude topic, want het is relevant en voegt info toe. Nu mag alles weer opnieuw bekeken, bedacht en besproken worden... |:(

Iemand anders moet nu ook nog eens door andere topics worstelen om te begrijpen hoe en wat...

Suc6 met het bekijken van alle oude problemen van een kapot SSB welke is vervangen 8)7

Succes met het maken van -tig topics over hetzelfde apparaat... :?

Als iemand zoekt op jouw topic, heeft hij alle info bij elkaar in plaats van alles te plukken in verschillende topics.

Andere mensen die willen helpen weten dan ook meteen, wat je allemaal al hebt gedaan of veranderd aan de TV.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Type en chassis nummer komen me bekend voor. Kan best zijn dat ik een gelijkaardig toestellen staan. Dacht dat ze bekend stonden om problemen met moederbord maar zal eens kijken van welke serie precies het eentje is. Maarten gaf aan dat vanaf bepaalde serie die problemen waren. Dus dit topic zou best eens nuttig voor mij kunnen zijn. Hopelijk krijgt ts hem nog aan de praat.

Op 10 oktober 2021 20:00:38 schreef CrossFireX:
Succes met het maken van -tig topics over hetzelfde apparaat... :?

Als iemand zoekt op jouw topic, heeft hij alle info bij elkaar in plaats van alles te plukken in verschillende topics.

Andere mensen die willen helpen weten dan ook meteen, wat je allemaal al hebt gedaan of veranderd aan de TV.

Ach, het is helemaal nergens voor nodig geweest om zo lopen te trollen en de moraalridder uit lopen te hangen, je weet niet eens iets nuttigs toe te voegen. Heb je nou al heel het oude topic doorgelezen en de conclusie getrokken dat *alles* aan het oude SSB lag en de hele mikmak is vervangen, de huidige problemen daar helemaal niets mee hebben te maken?
Dan zie iig je dat het *compleet nutteloos* is geweest om het samen te voegen.
Ik weet zeker dat als ik het oude topic een bump had gegeven, je had geklaagd dat ik een nieuw topic moest maken, zo zitten mensen als jij in elkaar. 8)7
Het probleem is ondertussen al opgelost. Zoals je ziet heeft niemand de moeite genomen om de oude rotzooi te lezen :+

Fijn zo! Probleem heeft zich opgelost! ;)

Toch bedankt voor je bijdrage! :+

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
maartenbakker

Golden Member

Op 17 oktober 2021 18:26:26 schreef Moopieboo:
[...]

Ach, het is helemaal nergens voor nodig geweest om zo lopen te trollen en de moraalridder uit lopen te hangen,

Heeft niks met moraalridderij te maken, is gewoon een practische en nuttige forumregel om de boel overzichtelijk te houden en jouw kans op een bruikbaar antwoord te vergroten.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."