Hulp gevraagd bij defecte PSU Philips FSP377-5F01 65"

De fets van de andere schakeling zijn van het type TF12N50 en hebben hetzelfde softstart ic. Die zijn wel veel zwaarder nl 12 A en die van de andere schakeling met dezelde componenten voor de FETS , zijn maar 5 A volgens de specs dan. Toch zijn de vervangers niet goed dus. Ik heb een mooi digitaal slim esr/capaciteits metertje die de volgende verschillen geeft tussen de TF5n50fd en de tf12n50. Vooral de capaciteit is erg afwijkend 700 pf to 1,87 pf volgens de meetwaarden, Vt =4,1 resp 4,4 volt. Als ik de capaciteit kan aanpassen op de een of andere manier werkt het misschien wel met de vervangers ? Iemand tip hoe dit goed te doen ? MAar ga toch maar proberen toch exact dezelfde te vinden, hoewel kwam ik deze handige cross reference rekentool tegen om een goede vervanger te vinden:

https://alltransistors.com/mosfet/crsearch.php?struct=MOSFET&polar…

*hier heb ik geen app voor nodig

Zou dan toch voor de originele gaan,IDD 5A of 12A is een enorm verschil. Capaciteit maakt niet zo veel uit

Eindelijk succes !! NA vervangen van de types voor de 12 a types die ook voor de parallelschakeling worden gebruikt (voor led driver en ambilight ) heb ik nu geen warme koelplaat meer!! Dus het waren toch niet helemaal de goede FETS. Heb wel alles ook heel goed doorgesoldeerd rondom en ook de transistor waarden vergeleken en verwisseld en 513 r weerstanden bij het parallelcircuit, na meten ook, maar dat was niet het probleem dus. Weer iets gered van de electronica afval hoop...

[Bericht gewijzigd door Bart64 op zondag 24 januari 2021 14:51:43 (64%)

*hier heb ik geen app voor nodig

Ja gelukkig, maar nu heb ik weer een ander probleem, de rf afstandsbediening krijg ik niet gekoppeld met deze tv. Ik heb toen een ander geprobeerd die op mijn eigen tv werkte maar geen reactieof doe ik iets verkeerd ? Service menu geeft wel nog een error code 46 43 60 en dan alleen nullen... en dan daar de paired rf control resetten lukt ook niet... Iemand tip ? Hij doet t wel met de i.r. gelukkig.

[Bericht gewijzigd door Bart64 op zondag 24 januari 2021 20:21:09 (24%)

*hier heb ik geen app voor nodig

Ok, wat is type TV we hebben alleen een type voeding?? Ondersteunt de TV wel RF remote?? En als je error buffer wist, komt het dan weer terug?? Lijken mijn oud zeer errors

QFU ellende, maar denk dit misschien nog softwarematig is te herstellen. Ik begrijp dat ik met een i.r. en dan de kleurcode rood en blauw moet indrukken om deze rf signalen te ontvangen? Hij is wel geschikt en geleverd ook met een r.f. a.b. Alleen in service menu kan ik ook niet unpairen.

*hier heb ik geen app voor nodig

Begin eerste eens met een echte fabrieks reset, wie weet wil dat wel helpen... Nog niet met RF ABs bezig geweest

Fabrieksreset via het menu bedoel je , niet via service menu ? De rf ontvanger waar zit die eigenlijk in de i.r. module met led aan voorkant ook of onderdeel van de wifi ontvanger/bluetooth of ook weer een BGA fusion chip contact dat niet goed contact maakt is na reflow ?

[Bericht gewijzigd door Bart64 op woensdag 27 januari 2021 12:00:12 (13%)

*hier heb ik geen app voor nodig
Ronald45

Golden Member

Ik snap niet goed waarom je zo vasthoudt aan reflowen.
9 van de 10 keer mislukt dat, en het werkt maar tijdelijk.
Reballen is de enige betrouwbare manier.
Maar dat was je hier al vaker verteld.

Als je voor jezelf aan het hobbyen bent is het geen ramp.
Maar bedrijfsmatig is reflowen logischerwijs een no-go

Ja reballen is misschien beter als reflowen niet alle problemen oplost, maar deze reflow blijkt wel goed. Reballen betekent toch 2x meer stress voor board EN chip met risico's van pads die dan meekomen... en ga dat dan maar eens eventjes repareren, dat is helemaal niet meer te doen!

De rf a.b. werkt gelukkig nu wel. Ik was gewoon vergeten de rf flatcable (bluetooth denk ik de aanwijzer werkt nl ook hiermee) aan te sluiten, zoals ik al vermoedde. De tv is nu 100% goed, behalve dat Philips of is het die verdomde Google ontwikkelaar?? Die zo de chromecast in de markt kon zetten..?>) de Youtube app niet meer goed ondersteund en zo deze verder mooie tv 'obsolete' maakt... jammer dat dit nu een marketing instrument is geworden... dus maar weer een mediaboxje erop en een Apple tv..

*hier heb ik geen app voor nodig